Fjellvant Startet 10.April.2016 Del på Facebook Startet 10.April.2016 (redigert) Hei! Skulle kjøre båten til nabohavna og service på motor/drev der i morgen. Da jeg kom til båten oppdaget jeg at ekspansjonstanken var tom og at det bare rant rett gjennom når jeg helte på ny kjølevæske. Lekkasjen er på styrbord side omtrent midt på siden av blokka (VP KAD32). Da jeg kjente med fingrene oppi der fikk jeg tak i en liten, grønn ring/lokk. Se bilde. Er det noen av dere som har noen ideer om hva som kan ha gått lekk, hva det løse lokket er og hva jeg må gjøre for å reparere kjølevannsystemet? Blir veldig glad for alle innspill og råd! Redigert 10.April.2016 av Fjellvant (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 10.April.2016 Del på Facebook Svart 10.April.2016 Ser ut som en frostplugg til blokkas kjølekanal som må bankes tilbake på plass med spesial-dor evt. fornyes. Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Fjellvant Svart 10.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2016 Takk for raskt svar!!! Det høres overkommelig ut for de som uansett skal ha inn motoren. Sitér dette innlegget Link to post
EvenLeonhardsen Svart 11.April.2016 Del på Facebook Svart 11.April.2016 dem der popper ikke ut av seg selv. har d vært kaldt hos deg ? å er d lenge siden du har hatt motor i gang ?når frostpluggen popper ut er d ofte fordi kjølevannet har frosse Sitér dette innlegget Link to post
Fjellvant Svart 11.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2016 Var kaldt en periode i vinter, men det skulle gått greit med frostvæske på. Neste år skal den kjøres oftere og få seg et lite varmerør i motorrommet. Antakelig dyr lærepenge... Sitér dette innlegget Link to post
EvenLeonhardsen Svart 11.April.2016 Del på Facebook Svart 11.April.2016 greit å sjekke frysepunktet på frostvæska i ny å ne.som regel er d bare å banke frostpluggen inn igjen så er man good to go :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.