omikk Startet 11.April.2016 Link til dette innlegget Startet 11.April.2016 Hei, leter etter GPS ekkolodd med kartploter, men det må vare for amatør) det finnes stort utvalg av vare og eg er litt usikker om hva skal eg bestille. har 17 ft båt med konsoll til hobbyfiske og småturer men planlegger å reise litt mer. Bor på Hustadvika og er ikke sjømann så trenger litt hjelp underveis) Eg vilha utstyr som er ferdig til bruk/som behøver ingen oppgradering- om det er mulig. Vil bare se meg på båten og det som er foran og under meg...Noko som TOMTOM for båt? Sitér dette innlegget Link to post
Xsjømann Svart 11.April.2016 Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Garmin og Raymarine har en del fine kartmaskiner som har ekkolodd fu kan jo sjekke opp a serien til raymarine 65/67/68 men skjermen er liten, lett å betjene det er touchscreen. Når det gjelder oppgradering på de enhetene er det eneste du trenger å tenke på det er å holde kartsystemet oppdatert. Og det er viktig. Sitér dette innlegget Link to post
T_A_J Svart 11.April.2016 Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Jeg har omtrent samme båtbruken som du beskriver. Bruker en raymarine dragonfly 5" og kart (Navionics) på nettbrett. Funker finfint til mitt bruk. Ja skjermen på dragonfly er ikke av de største, men er innebygd wifi i de så bruker nettbrettet som skjerm så får jeg kjørt splitscreen mellom kart og ekkolodd. Sitér dette innlegget Link to post
omikk Svart 14.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2016 og kan det vare god alternativet å ha tablet med sjøkart for exempel? Har lest litt om android kort men er usikkert, man må ha etterpå ekklodd+tablet ombord og data er godt så lenge som det virker) bruker dere noko slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.