Myhank Startet 11.April.2016 Link til dette innlegget Startet 11.April.2016 Er det noen som vet ca. høyde på en Saga 27 AC? Skal fra Son og sørover og lurer på om jeg kommer meg under brua mellom Moss og Jeløya? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.April.2016 Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 (redigert) No problems, - går der ofte selv med min Saga 27, og det er god klaring selv med VHF-antenne på toppen av "masten". Seilingshøyden for broen er i noen kart oppgitt til 4,5m og i andre til 4,6m. Redigert 11.April.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Myhank Svart 11.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Perfekt. Tusen takk for svar og bilde :) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 12.April.2016 Link til dette innlegget Svart 12.April.2016 No problems, - går der ofte selv med min Saga 27, og det er god klaring selv med VHF-antenne på toppen av "masten". Seilingshøyden for broen er i noen kart oppgitt til 4,5m og i andre til 4,6m. Vår båt er 4,55 m fra vannlinje til topplanterne. Vil vi da kunne gå under Moss/Jeløya-brua med "grei" margin? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.April.2016 Link til dette innlegget Svart 12.April.2016 Grei margin? Neppe, men kanskje du kommer under ved lavvann og dersom du holder midt under broen? Jeg hadde ikke tatt sjansen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dykker Svart 12.April.2016 Link til dette innlegget Svart 12.April.2016 Tror jeg går på utsiden av Jeløya ja. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 12.April.2016 Link til dette innlegget Svart 12.April.2016 Er det vindstille og du har med deg en person til å sikte ville jeg prøvd. Har gått under bruer med noen cm klaring, men det var vindstille og en person i toppen av masta som siktet (vindinstrument og vindex måtte skrus av for å komme under). Sjekk en gang, så vet du det til neste gang. Hvis det er 4,6 m på høyeste høyvann har du grei klaring, også i sjø. Men du vet ikke før du har testet og sett eventuell klaring på en kjent vannstand. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.April.2016 Link til dette innlegget Svart 12.April.2016 Og husk at det kan være strøm i kanalen slik at en fort kan miste kontrollen ved lav hastighet på båten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.