FinnSi Startet 11.April.2016 Link til dette innlegget Startet 11.April.2016 (redigert) Auto-glødingen, dvs glødingen som starter når tenningsnøkkelen vris 1 hakk mot høyre, er sluttet å virke på min Yanmar 6LYA-STP. Manuell gløding, dvs gløding ved å vri tenningsnøkkel mot venstre, fungerer. Glødecontrol-enheten er en grønn boks som er montert på bb side av motoren like ved sjøvannspumpen og har følgende data: Yanmar Controller 119575-77071 NGK model M83AW. I dokumenasjonen til Yanmar finner jeg ingen skjema som viser hvordan denne er koblet, er det noen her på forumet som har dette? Ønsker å sjekke at controller har signalene den skal ha før jeg eventuelt bestiller en ny...... den er ganske kostbar. Redigert 11.April.2016 av FinnSi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.April.2016 Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Jøss, har samme maskin. Var ukjent med autogløding. Men trur eg har sett ein grønn boks på bb side. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
FinnSi Svart 11.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Her er bilde av controller`en..... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.April.2016 Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Eg spør sikkert dumt nå.. er det noe glødelys ved autogløding , og ditto ved manuell gløding vri mot venstre ? Har aldri glødet som du sikkert forstår. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
FinnSi Svart 11.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Riktig, det er glødelys i instrumentpanelet ved autogløding.....usikker på om det skal være lys ved manuell gløding... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.