Bertramsen Startet 12.April.2016 Link til dette innlegget Startet 12.April.2016 Jeg trenger å få vasket dieseltankene i båten min. De har vært fyllt med sjøvann da båten har vært halvveis under. Da jeg tømte den ene tanken ifjor kom jeg til å skrape tømmeslangen langs innerveggen av tanken, og da ble slangen tett av en beige gugge. Regner med at jeg har denne gugga på hele innsiden av tankene. Tankene er kjempestore og så godt som umulige å ta ut, de har også bare bittesmå manlokk. (Ca 15x25cm). Jeg kan altså få stukket en vannslange (kanskje også en høytrykkspistol) ned der, men jeg får ikke sett hva jeg gjør i det hele tatt. Lurte derfor på om det finnes en måte å rense på ved å fylle tankene med et eller annet? Kan f.eks kaustisk soda brukes til slikt? Det bør være noe som ikke koster skjorta pr liter, da tankene er på tilsammen ca 2000 liter. Tankene er av glassfiber, med en coating på innsiden som visstnok ikke tåler bensin med etanol. Noen med gode ideer eller egne erfaringer? Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
Hank Svart 12.April.2016 Link til dette innlegget Svart 12.April.2016 Hvis de er av glassfiber er det kanskje en mulighet å skjære større åpninger i toppen og lage nye lokk etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 12.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2016 Har tenkt på det også. Er redd et sånt lokk blir vanskelig å få tett hvis man bruker skruer, og vanskelig å få den rette coatingen på innsiden om man støper. Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
Janoho Svart 12.April.2016 Link til dette innlegget Svart 12.April.2016 Jeg måtte tenke på et badekar for å forestille meg størrelsen på disse tankene. Når vi tenker på at et alminnelig badekar tar rundt 300 liter er nok disse tankene ganske digre hvis de er på sammenlagt 2000 liter. Jeg tenkte litt i retning slamsuger/sugebil hvis budsjettet tillater det, ellers må man nok se på å utvide mannlokkene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.