Four Startet 13.April.2016 Del på Facebook Startet 13.April.2016 Hei. Lurer på, siden det er mange som drar båtene sine opp på stranda istedenfor å fortøye med dregg. Finnes det noen spesiell coating som gjør at båtene tåler dette, eller er de bare idioter og skraper opp båten sin? Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 13.April.2016 Del på Facebook Svart 13.April.2016 Folk bruker båtene sine forskjellig uten nødvendigvis å være idioter av den grunn. Bunnstoffet vil nok i mange tilfeller beskytte skroget. Sitér dette innlegget Link to post
svebe Svart 13.April.2016 Del på Facebook Svart 13.April.2016 Og blir bunnstoffet borte pga sand, så legger du på nytt Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.April.2016 Del på Facebook Svart 13.April.2016 Folk har svært ulikt bruksmønster på båter. Noen polerer og polerer og vil at båten skal være et smykke, andre bruker båten som en båt og drar den feks opp på stranda uten å bry seg vesentlig om det for såpass skal en båt tåle. For meg er en båt en båt og ikke en poleringsgjenstand. Viktigere at den gjør det den er laget for enn at den ser fabrikksny ut lengst mulig. Men selvsagt innenfor noen rimelige grenser. Jeg er ikke idiot, det er heller ikke de som polerer og polerer. Vi bruker bare båtene på ulike måter. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.April.2016 Del på Facebook Svart 14.April.2016 Om båten har 5-6 strøk med 2k primer under så tåler den jo å bli dratt i vanlig sand uten å bli ødelagt i gelcoaten. Min 18-foter har ingen strøk med noe som helst så er litt forsiktig med slik landsetting. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Snusmumrikken Svart 14.April.2016 Del på Facebook Svart 14.April.2016 (redigert) På min 14ft Yamarin 4300 så drar jeg den opp. Dog kun gjort det noen ganger, men ikke mistet noe spesielt med bunnstoff, hjelper vel at båten er mindre (mindre vekt å dra) Redigert 14.April.2016 av Christian.T (see edit history) Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Christensen Svart 14.April.2016 Del på Facebook Svart 14.April.2016 Rib`en vår drar vi av og til opp på stranda, derfor satte jeg på en slik: http://www.keelguard.com/megaware-keelguard/ var skeptisk til pålimt greier, men sitter som støpt etter 3sesonger i allefall! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Maika Svart 14.April.2016 Del på Facebook Svart 14.April.2016 ...er de bare idioter og skraper opp båten sin? Aluminiumsbunn på jolla her;) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 14.April.2016 Del på Facebook Svart 14.April.2016 (redigert) Jeg er ikke idiot, det er heller ikke de som polerer og polerer. Vi bruker bare båtene på ulike måter. Well said! En ting som slår meg gang på gang når jeg er inne her på forumet, er hvor mange forskjellige båttyper og bruksmønstre det er for båt. Det som virker å være en udiskutabel sannhet for én person gjelder absolutt ikke for en annen person. Redigert 14.April.2016 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.