Audun V Startet 14.April.2016 Link til dette innlegget Startet 14.April.2016 Eg har ms3c gearkssse som eg fekk overhalt lokalt. Detble skifta kon og lager. Etter eg monterte den kjørte eg ca 30 min og kassa gikk ikke utsv gir pga varmgang. Utmontering og tilbake til nekaniker som fann ut at han ikke hadde brukt rett skims. Ble trangt. Det ble retta på og kassa montert att. Kom 300 meter og kassa gikk ikke i fri igjen. Mekaniker skal sjå på den en 3 gang. Eg er skeptisk. Noen som har tips til kva som er problemet? Kjølinga funker som den skal og olje er av rett type Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 14.April.2016 Link til dette innlegget Svart 14.April.2016 Virker som lager blir dårlig etter å ha gått i varmt, Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Havlengt Svart 15.April.2016 Link til dette innlegget Svart 15.April.2016 Kva kompetanse har han som har gjort jobben? - Er det ein Volvo-verkstad? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.April.2016 Link til dette innlegget Svart 15.April.2016 Ikke annet enn at et gir som har gått så varmt at det har endret driftstolleranser (ikke frir), ville jeg ansett som varig defekt inntil det motsatte er bevist. Altså må mekanikeren måle tolleranser gjennom hver enkelt detalj i giret som ville kunnet bli påvirket av overoppheting, og verifisere (garantere) måleresultatene. Det blir dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 15.April.2016 Link til dette innlegget Svart 15.April.2016 Grunnen til mitt spørsmål over er at Volvo har ein helv.... prosedyre med måling og kontroll av geara sine ved overhaling( ialle fall dei hydrauliske ) synest derfor "kon og lager" høyrtes ut for å vera ein lettare utgave enn full prosedyre. Men som sagt: min er faring er relatert til HS gear, mulig det er enklare på mekaniske? Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 15.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2016 Han har ingen formell vp kompetanse Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 15.April.2016 Link til dette innlegget Svart 15.April.2016 Hvor varmt har gearet egentlig vært da? Finnes det noen indikasjon på det? Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 16.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2016 Vanskeleg å seie, det var ikkje så varmt at oljen ble brent, men det kilte seg i forover Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 16.April.2016 Link til dette innlegget Svart 16.April.2016 Hvis du ikke har sett det før? Litt usikker på om det er rette manualen, men det ligger noe info om MS3 gearene her. Sitér dette innlegget Link to post
Dappa Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Eg overhalte min ms3 girkasse på godkjent volvoverksted,då eg fekk den tilbake låste den seg i gir, stoppa motoren , då fekk eg den i fri, festa båten i flytebrygga og let båten gå framover i ca ein time, det same aterover, etter det alt ok. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.