Robin Berg Startet 14.April.2016 Link til dette innlegget Startet 14.April.2016 Ser ut til at det blir innkjøp av en eldre Hansvik Fisker som trenger en solid hjelp for å komme tilbake der den en gang var, båten trenger nytt dekk så jeg blir mest sannsynlig til å løfte det noe for å bygge selvlensing med tilbakeslagsventil. Jeg har en eldre 50 Hk 2 takter som jeg kommer til å bruke i første omgang, men hva tåler denne båttypen av motor? Har en kamerat med samme båt og en 50hk Suzuki 4 takter som veier en del, med noe last ombord så går det jaggu ikke fort. Jeg har bestandig vært tilhenger av betydelig større motor enn hva båtene er beregnet for, siden da har man noe å gå på. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 14.April.2016 Link til dette innlegget Svart 14.April.2016 Vi har en på hytta med 50 hk firetakter. Den planer med "alle" ombord. Den er jo lett med stor flate under. Når man er alene er den litt nervøs. Virker ikke som den er laget for fart over det den klarer med 50 hk. Om du skal overmotorisere båten ville jeg valgt en annen båt;) Ellers er jeg helt enig i at det er bedre med for stor enn for liten motor;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Robin Berg Svart 14.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2016 Takker, båten kommer til å bli brukt for fiske. Har jo en Rana Fisk som jeg hadde 550 kg ombord i med 30 Hk, ble jo nesten ubåt på tur til levering. Kunne jo ha rodd på land like fort ;) Nå er det jo ikke mange båter som er lagd lengre for fiske, selvfølgelig er det jo en Øyen å velge i. Men nå har jeg lest en del om den også, så valget falt på Hansvik. Får vel se hvor fornøyd jeg blir med 50 hk på den når den er ferdig renovert. Men ser for meg en motor på rundt 70 hk etter hvert hvis den sliter med litt last ombord, kan vel også nevne at det står vindskjerm på den. Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 16.April.2016 Link til dette innlegget Svart 16.April.2016 https://www.facebook.com/Skj%C3%A6rg%C3%A5rdsjeep-1567763503548863/ I en side jeg laget om skjærgårdsjeeper, så er det en egen avdeling med jeeper som egner seg bra til fiske og/eller utleie. Det er vel i alle fall et halvt dusin båter i tillegg til Øyen , som selges i Norge idag. Gå til innholdsoversikten, og scroll litt nedover, så finner du skjærgådsjeeper som egner seg til fiske ... Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
krabbelars Svart 16.April.2016 Link til dette innlegget Svart 16.April.2016 Kunne jo godt ha listet opp båtene når jeg først var igang :) Vær obs på at Tobias har inboard motorer ... Hansvik 560 SportHansvik 550 ProffHobby 540 CCNymar 610 RXOtasport 500 DLRana 540 SLTobias 18 BasTobias 20 KapteinTobias 22 AdmiralVest 20Øien 620 FØien 530 F Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.