tikki Startet 17.April.2016 Link til dette innlegget Startet 17.April.2016 Jeg lurer på dette med snekker/sjekte/sjark. hva folk kaller det er opp til hver enkelt. Men hvis man tar for seg en type. Tromøy 23 så har jeg sett denne båten med og uten motorkasse i båten. hvordan kan dette ha seg? Er det en gammel og ny type båt? eller har man ret og slett hevet gulvet? Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 har selv en kragerø 26 med kasse,har sett den med begge deler.Tror det er ettersom ossen de har bygget i si tid...Men jøss å deilig med kasse ifb med vedlikehold :) Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
hanto1 Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 På Tromøy er det dørken som er hevet. De er da selvlensende Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Hos oss vil en kalle Tromøyen både ei snekke og ei sjekte, jeg vil tro sjekte er mest riktig, snekke er mer "bybåter" med vindu rundt. Tromøyen er bygd over et gammelt sjekteskrog, jeg tror han som fabrikerte de het Johnsen og holdt til på Tromøy. De fins i flere utgaver, de nyeste - og jeg vet at min som er fra 87 er slik - har brei hytte som går tvers over hele båten, og mere vinduer i sidene på hytta og fremover langs overbygget. Det er riktig at den kommer med flere dekkstyper. I endel tilfeller var den utstyrt med fiskepark, noe som også gjorde kassa lavere. Når kassa er helt b´vekke er det fordi dekket er slevlensende. Det har vært noen uykker med Tromøy med selvlensende dekk. Her på Forumet finnes det en flott tråd fr Walter_S som bygde om en Tromøy 23 som i utgangspunktet ikke hadde den vanlige hytta. Prosjekt: Bygge kombisjark ut av en gammel 23' plastsnekke heter den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.