Jump to content

Honda 50hk 4t som har vært under vann - dårlig kjøp?

fredsjo

Recommended Posts

Hei

Fått tilbud på en båt som jeg selv anser som et godt tilbud, dette takket være at den for tre år siden var under vann. Er en Yamaha 50hk 4t på den, som det (som vanlig) ble utført en form for førstehjelp på, av fagfolk. Uvisst hvor lenge den lå i vann, og hvor lenge på land før dette ble gjort. Mulig det ble gjort tvert - vet ikke. 

Det positive slik jeg ser det er at motoren har vært i bruk året rundt siden den gang og fungerer feilfritt. Eneste selger har å utsette på motoren er at den ikke starter på første eller andre forsøket hvis den har vært opptiltet og ikke startet på en stund. Men dette kan vel kanskje ha sin forklaring som ikke nødvendigvis har noe med dykket å gjøre?

Har lest flere tråder her inne om temaet, og de fleste er utelukkende negativ til å kjøpe slike motorer, men denne har jo vært i bruk i tre år, og jeg tenker da burde vel de fleste dykkesykdommene meldt seg? 

Har selv vært med å redde en Mercury 10hk 2t som lå under et drøyt døgn. Og det er nå 5-6 år siden, og den går som ei klokke fortsatt. Så i bunn og grunn er jeg selv ikke helt hysterisk rundt temaet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...