Jump to content

Kjøpt ny Yamahapåhengs i 2015, fått 2014-modell

Gitti

Recommended Posts

Hei!

Kjøpte ny Yamaha 9,9 Sport i fjor.

Det var bare tull med den, og de fikset den 2 x - til tross for at det "ikke var noe galt med den".

Og ble fortalt at jeg "nok ikke kunne dra i snora"...

Fredag fikk jeg en ny motor - som jeg startet på 1. drag ;)

I følge flere personer betyr prod.år A = årsmodell 2014.

Vi dere akseptere at man kjøper og betaler en 2015-modell, og får en 2014-modell?

Da har du jo betalt for noe du ikke har fått. Om motoren funker som den skal, kan du gjerne beholde motoren, men jeg ville bedt om å få tilbake noe av kjøpesummen.

Om det ikke er aktuelt for stedet du har kjøpt motoren, kan du jo heve hele kjøpet og kjøpe deg en 2015(eller 2016) modell et annet sted.

Skvulp Båtforening
Nor Star 290, 2001
Hjemmehavn; Slependen, Bærum

Tja, er det noen faktisk forskjell (forbedringer/oppgraderinger, etc) fra 2014 til 2015 modellen? Hvis ikke ville jeg bedt om å få tilbake mellomlegget mellom modellene og beholdt motoren som faktisk er i orden selv om den teknisk sett er ett år eldre. Jeg antar da at motoren har hatt en prisstigning fra 2014 til 2015. Hadde nok forsøkt meg på en ekstra kompensasjon for å hjelpe forhandler av med en evt. overligger også. Disse går jo normalt noe rimeligere enn siste modell.

Er 2015 modellen forbedret/oppgradert, etc. i fht. 2014 modellen hadde jeg bedt om å få det jeg opprinnelig betalte for; en fungerende 2015 modell. Da er det tross alt en ett år nyere motor du evt. skal selge senere...

Jeg vet ikke om det er noen forskjell/forbedringer fra 2014- til 2015-modellen.

Men jeg var ikke en gang inne på tanken at jeg IKKE skulle få en 2015-modell, når jeg har kjøpt og betalt for en ny motor i 2015.

Antar de har produsert Yamahamotorer også i 2015 ;)

Og IF trekker 10% av kjøpsverdien for hvert år, dersom den feks blir stjålet.

Kjøpte også Pioneren der, og da spurte han om jeg ville ha en overligger. Det synes jeg ikke betyr noe, og kjøpte den.

Motoren derimot, har jeg lite lyst på overligger - og i alle fall ikke når de verken spør eller sier ifra!

Vurderer virkelig å bare si jeg kan kjøpe en ny motor et annet sted, siden alt skal være så vanskelig...

OK! :)

Men de kunne vel bare ha informert om at de var like da, og at det ikke spilte noen rolle.

Argumentet med 10% reduksjon av forsikringssum pr år motoren blir eldre, er allikevel en faktor for meg. Jeg "taper" jo ca 2000,- på at den er merket 2014, isteden for 2015...

Men takk for alle innspill!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...