Torsen67 Startet 18.April.2016 Link til dette innlegget Startet 18.April.2016 (redigert) Det er en tung impellerpumpe som gir 12,5 liter i minuttet. Den løsnet da jeg festet den vertikalt. Eller riktigere sagt, gummilabbene tålte ikke påkjenningene. Skal feste den horisontalt på gulvet inne i ett skap. Den er sylinderformet og er 80mm i diameter. Noen som vet om en glup måte å feste den på uten at den ligger å slenger? Redigert 18.April.2016 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Patentband? Av litt kraftig type :) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Bilde? Generelt, det bedre er å feste i noe som reduserer at støy/ vibrasjon forplantet seg i innredning og skrog. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 18.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Ganske lik denne: http://www.seatronic.no/pumper-utsugnigsvifte-c-93_337/jabsco-par-max-2-9-wps-p-3565 Ser for meg ett feste som er lik Omega-tegnet hvis det sier dere noe. Patenband blir fort jalla og er ikke lett å få stramt. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 (redigert) er de fire labbene borte ? Redigert 18.April.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Fra installasjonen på Hulda: Tanken til venstre i bildet. Ligger under dørkene. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 18.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Ja, de fire festene bare røyk av. De var i dårlig gummi. Den hulda viser til over er jo grei. Sitter skikkelige fester på den. Altså, jeg har nå ikke fester i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Du treng fleksibelt materiale mellom pumpehuset og underlaget, uten dette blir det ein herlig resonans. Er labbane borte kan du alltids lima opp eit lag med skumisolasjon og festa pumpa med patentband som foreslått utanpå isolasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Ahhh, da forstår jeg. Da ville jeg lagt pumpen horisontalt på noe mykt, eks. skumgummi og klamret fast slangene ut og inn av pumpen. Det er kraft nok til å holde pumpen på plass. Eventuelt lagt et par strenger med Biltema Superbond (eller noen slikt) mellom pumpe og skumgummi og mellom skumgummi og underlag. Skumgummi kunne jo være en bit med motorromsisolasjon eller noe slikt. Man tager hva man haver. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 (redigert) Da er jeg sent ute, men en finer plate litt større en pumpelabbene borre to hull med avstand pumpediameter legg en bit armaflex eller noe annet under pumpen og tre gjennom en slangeklemme og stram bare litt til. for ekstra demping legg litt armaflex mellom den nye braketten og bunn i skapet og skru den nye braketten fast med to tre-skruer når slangene er montert.. Redigert 18.April.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Torsen67 Svart 18.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Der har vi det. Monterer først pumpa på ei plate. Borrer 4 hull i denne slik at jeg får tredd noen kraftige strips igjennom og strammet fast pumpa. Etterpå skrur jeg hele sulamitten fast inne i skapet med noe demping i mellom! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Der har vi det. Monterer først pumpa på ei plate. Borrer 4 hull i denne slik at jeg får tredd noen kraftige strips igjennom og strammet fast pumpa. Etterpå skrur jeg hele sulamitten fast inne i skapet med noe demping i mellom! Ville lagt litt demping mellom motor og plate også. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Torsen67 Svart 18.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Ja, skal prøve på det. De gamle labbene kan sikkert kuttes til og brukes som demping på sett og vis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.