Jump to content

Hvordan feste ferskvannspumpa?

Torsen67

Recommended Posts

Det er en tung impellerpumpe som gir 12,5 liter i minuttet. Den løsnet da jeg festet den vertikalt. Eller riktigere sagt, gummilabbene tålte ikke påkjenningene.

Skal feste den horisontalt på gulvet inne i ett skap. Den er sylinderformet og er 80mm i diameter. Noen som vet om en glup måte å feste den på uten at den ligger å slenger?

Redigert av Torsen67 (see edit history)

Ahhh, da forstår jeg. Da ville jeg lagt pumpen horisontalt på noe mykt, eks. skumgummi og klamret fast slangene ut og inn av pumpen. Det er kraft nok til å holde pumpen på plass. Eventuelt lagt et par strenger med Biltema Superbond (eller noen slikt) mellom pumpe og skumgummi og mellom skumgummi og underlag. Skumgummi kunne jo være en bit med motorromsisolasjon eller noe slikt. Man tager hva man haver.

Da er jeg sent ute, men en finer plate litt større en pumpelabbene borre to hull med avstand  pumpediameter 

legg en bit armaflex  eller noe annet under pumpen og tre gjennom en slangeklemme og stram bare litt til.

for ekstra demping legg litt armaflex mellom den nye braketten og  bunn i skapet  og skru den nye  braketten fast med to tre-skruer når slangene er montert.. 

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...