oberst1 Startet 18.April.2016 Link til dette innlegget Startet 18.April.2016 Disse vindusviskerne... så etter tidligere tråd uten hell. Veldig enkelt å få tak i nye viskere, men ofte uten disse festene for rett arm slik de fleste av oss bruker? Var innom SeaSea i Strømstad på lørdag og spurte. Hyggelig betjening som svarte at det har alltid vært en utfordring/problem. Tidligere hadde de slike løse for et par kroner, men har ingen leverandører for slikt lenger... Nettopp derfor er det mange båtbutikker som ikke selger viskere lenger? Er det noen som har tips om hvordan enkelt få tak i disse? Stort sett passer de uavhengig av merke, kanskje to typer/størrelser i omløp? PS. Forrige tråd jeg fant var faktisk min egen til forrige båt. Endte opp da med kjøp av nye viskere (igjen) i båtbutikk Fredrikstad for å få festene. Var ikke billig... Bare så ergelig Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Hei, Henrik. Jeg fant klips som passa på mine fester i den billigste Biltema-viskeren. Mener den kosta 29,- De i den esken passa på min. De som var i esken til de dyrere viskerene, passa ikke. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 18.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Hei fetter! Kjøpte BT sine viskere i år ettersom ifra katalogen/nett skulle det være i esken. Jeg må ha plukket feil viskere? Husker ikke hva jeg betalte, men rimelig var det. Kun to vanlige bil-fester i pakken (buet arm). Bare så irriterende at ikke slikt fås løst på en enkel måte. Får prøve å kjøpe et sett til da ;) 600mm viskere kan fort bli unødig dyrt... Liker å bytte hvert år vet du! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 De som passet hos meg var i den esken som er gjennomsiktig/for piggfeste, ikke de i pappesken på de dyrere viskerne. (dyrere.. ala 59,-) Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 18.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Takk, prøver det! Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 På biler, som jeg har Vært plaga med å finne passende viskere, har jeg bare kjøpt en visker av passende lengde. For så å demontere og bytte ut viskergummiem. Veldig enkelt på mange. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 (redigert) http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Viskerutstyr/Vindusviskere/Viskerblad/Viskerblad-Standard-2000018898/ Redigert 18.April.2016 av Hmm ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 19.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2016 På biler, som jeg har Vært plaga med å finne passende viskere, har jeg bare kjøpt en visker av passende lengde. For så å demontere og bytte ut viskergummiem. Veldig enkelt på mange. Jeg vet, har gjort det tidligere. De viskerne som sitter der nå er "stygge" bare ;) Hmm!: Det er vel de Worry nevnte. Jeg må ha plukket feil på BT, svinger innom og leter etter disse "standard" :) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.April.2016 Link til dette innlegget Svart 19.April.2016 Hmm!: Det er vel de Worry nevnte. Ja, den "D" varianten passet på mine paralellarmer, men jeg vet ikke hordan den er på din. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 19.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2016 Ja, den "D" varianten passet på mine paralellarmer, men jeg vet ikke hordan den er på din. Vet det er to forskjellige bredder på disse, men satser på at det er riktig...Hvis ikke har jeg flust av viskere på lager ;) PS. Har også sett en gang en type som konverterte disse rette til den vanlige bil-buen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.