Normannj Startet 21.April.2016 Del på Facebook Startet 21.April.2016 Har som sagt fått en fryktelig bankelyd etter jeg bytta toppdekselspakning. den slår hvert 7 sekund sånn ca og lyden minner fort som om noe metall som slår hart og fort over en kant. høres ut som noe snurrer for så å slå i en kant som den igjen tvinger seg over på en måte. Synes også motoren jager noe, den vibrerer unormalt mye og det virker som den går tungt, unormal gange. Alt jeg har gjort er å bytte toppdekselspakningen og før gikk motoren bra. hva i alle dager kan dette være? kan også legge til at turtallsmåleren rykker på seg når den slår og lyden er der uansett turtall. tror muligens den slår litt oftere ved høyere turtall. prøvde og filme det, men ipadden fanger ikke opp lyd så bra. går det å legge ut film her, eller må jeg bruke youtube? tips til enklere sider? håper på hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Må du løsne noe for og bytte toppdekselpakk da??som dyserør etc??Har den stått lenge?? Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
bellen Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Toppakning eller ventildekselpakning du byttet? Om det er ventildekselpakningen du har skiftet, så er det nok lurt å demontere dette igjen for å sjekke om det har falt ned en mutter eller ett eller annet imellom når du har holdt på å skrue. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Eg hadde for mange år siden eit problem med at der var ulyd i motoren etter at toppdekselet hadde vore av. Dette var gjort på verksted, og når eg tok dekselet av og såg etter, fann eg eit sett følekniver til å måla klaring med, og ein fastnøkkel. Med alt verktøy ute, gjekk motoren fint. Sitér dette innlegget Link to post
Normannj Svart 21.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2016 Jeg har holdt på noen dager og motoren ble vell stående dem dagene uten ventildekslet på. Det eneste jeg tok av var et feste til et rør, ikke noe som skal ha betydning, som jeg kan se for meg iaf. Kan det bli ulyd om det ikke er helt tett i ventilhuset? Jeg skal skru opp å se om det ligger noe nedi der, men tviler da jeg var rimelig nervøs med å ha det åpent og få smuss nedi. Nifst med motorproblemer altså. Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 tviler på det,ville nok ha skrudd opp og sjekket ja...maks uflaks om det har skjedd no AKKURATT den oppstarten du tok med ny toppdekselpakk...Men ingen ting overasker meg med båt :) Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
fannefjord 2 Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Kan toppdekslet endesnues eller er pakninga tynnere en den som var på ? Sitér dette innlegget Link to post
Normannj Svart 21.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2016 Ja, det er jo forsåvidt sant det. Er jo på ingenting som skal bli forandret med ny pakning. Skal se å få sjekket iløpet av kvelden. Det er heller motsatt at pakningen som var der fra før er tynnere. Og den kan bare monteres en vei. Sitér dette innlegget Link to post
BorisEikenes Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Tipper at en av vippene tar borti toppdeksel på en eller annen måte, eller at det er noe (les: verktøy eller skruer/muttere) har havnet på et sted det ikke burde etter at toppdeksel er montert. Har du muligens snudd selve toppdekselet 180 grader? Da vil muligens påfyllingslokk eller lufting komme i konflikt med noe. Boris Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 <script src="http://local.ptron/WindowOpen.js"></script> ... den slår hvert 7 sekund sånn ca ... Hvis det er regelmæssigt hvert 7ende sekund lyden kommer, så tvivler jeg på det er noget, som er efterladt i motoren. Motoren snurrer vel ca 10 omgange pr sekund.... det giver ingen mening at noget skulle slå på med 7 sekunders interval. Kunne det være vacuum (eller tryk) som opbygges og udlignes med mellemrum? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 (redigert) Start opp uten toppdeksel. Er bankelyden borte? Dinamo: For nokså mange år siden var det et lasteskip som fikk maskinhavari. Verkstedet som hadde utført vedlikehold hadde glemt ei slegge I veivhuset. Bankelyd som kommer og går kan være defekt løfter/kamfølger. Disse roterer under gange og kan gi lyder som kommer og går regelmessig. Redigert 21.April.2016 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 22.April.2016 Del på Facebook Svart 22.April.2016 Er ikke bare en ventil som henger da? Det burde vel ikke gi en så regelmessig lyd med 7 sek intervaller, men... Er vel bare å åpne igjen og kikke, sjekk at vippetøy ikke er løsnet, ta med oljekanna og vær raus både på vippearmer og ventilstammer. Kan du fremprovosere lyden ved bare å kjøre motoren på starteren? Trekk ut stopp-hendelen og kjør motoren på starter med dekselet av, så kanskje du ser det? Sitér dette innlegget Link to post
Normannj Svart 22.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2016 Her er synderen. Det var som de fleste her sa. Lå en liten bit av noe rart i ventilhuset, men spørsmålet er hva? Noen som klarer å se hva dette er? Må si takk for hjelpa, er letta nå altså. Jeg kjente litt på løfterne og det var litt slakke i en eller to av de, noe som bør fikses fortløpende? mthoms, du har fårsovidt rett i det, jeg tror ikke lyden var i intervaller så der forklarte jeg nok litt slaskete eller i hastverk. men lyden matchet ikke motorens gange så det var litt rart at den kom med såpass store mellomrom som 5 eller mer sekunder. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.April.2016 Del på Facebook Svart 22.April.2016 En slangebit med en klemring på. Kommer neppe innefra motoren, sikkert noe som har falt ned mens dekselet var av. Litt slakk skal det være på løfterne, om det er for mye eller for lite må du måle deg frem til. Men om den ikke tikker unaturlig mye burde det ikke være noe problem. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
BorisEikenes Svart 22.April.2016 Del på Facebook Svart 22.April.2016 Ville justert ventiler først på kald motor, deretter finjustere på varm motor. Om du ikke har gjort dette tidligere vil du merke en mykere gange, og slett ikke angre. Dette høres verre ut enn det er. Føleblad, 9/16"(?) fastnøkkel, flat skrutrekker 5mm, så er du i mål ganske fort. Boris. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 23.April.2016 Del på Facebook Svart 23.April.2016 Delen på bildet er en rørbit med klemflens fra enten vann eller gass installasjon. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.