Dykker Startet 22.April.2016 Link til dette innlegget Startet 22.April.2016 Kanskje gammelt nytt, men greit å vite. Skjedde endringer for en tid tilbake vedrørende VHF-kanaler i Oslofjorden; (sakset fra nettet) Oslo trafikksentral er en døgnbemannet havnevakt som styrer trafikken i Oslo kommunes havnedistrikt. Horten sjøtrafikksentral (Horten Vessel Traffic Service) har ansvaret for trafikkstyring av den statlige farleden fra Færder inn til Oslo. Oslo trafikksentral er døgnbemannet og fungerer som en ordinær havnevakt. VHF kanal 15 vil være Oslo trafikksentral sin arbeidskanal. Horten VTS har arbeidskanalene 18 og 19. Kanal 80 vil ikke lenger være i bruk for noen av sentralene. Horten sjøtrafikksentral (VTS) og Oslo trafikksentral vil sammen arbeide for å bidra til sikker og effektiv trafikkavvikling i Oslofjorden. Kontaktinformasjon: Telefon: +47 917 99 900 Oslo Havn opererer på VHF kanal 15 Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 23.April.2016 Link til dette innlegget Svart 23.April.2016 Merket det når VHFen i går ble slått på for første gang i år. Langt mer trafikk på kanal 19. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
tobixen Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Jeg trodde kanal 15 og 17 var reservert internkommunikasjon på fartøyet? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Lars H. Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Nei, disse to kanalene er reservert for havnetjeneste, men kan også brukes internt på skip med redusert effekt på 1watt der kanalene ikke brukes til havnetjeneste, se min oversikt over bruk av maritime VHF-kanaler. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.