Jump to content

Utendørs montert sigarettkontakt-uttak


Suzuki

Recommended Posts

jeg trenger som alle andre strøm ute, til forsyning av håndholdt GPS, VHF, søkelyskaster og annet dill.

Foreløpig har dette blitt løst med LANGE skjøteledninger fra panelet inne.

 

Nå vil jeg gjerne ha uttaket i "instrumentpanelet" ute, for å slippe masse lednigsspagetti.

 

Mener jeg har sett kontakter beregnet på utendørs montering, men er ikke i stand til å finne dette igjen. Mener de var fortinnet, forsølvet eller gullplettert, for å minimere korrosjon.

 

Kontakten skal være av typen 21mm. Dvs "skal". Finnes ikke dette, må hele opplegget endres til 12mm kontakter, og det blir jo "litt" jobb.. :smiley:

 

Tips ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

treplaten uttaket skal monteres på, skimtes i hjørnet av dette bildet. Den er av furu, og ikke spesielt pen. Spørs om jeg ikke må bytte den i no teak greier...

Bilde

 

Dog - en eller to strømuttak, og to hurtigkoblinger, er det jeg trenger. Muligens en høyttalerkontakt.

 

Evt KAN jeg sette opp en boks / skap /kapsling, men er redd det blir seende "tøntig" ut..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

MARINCO KONTAKT-SETT

Art.nummer: 10107-00 Pris: 278,-

Et « sigarettenneruttak» som er egnet ombord i en båt med fuktig klima, hvor utstyret blir utsatt for konstante slag og bevegelser. Pluggen har store kontaktflater, og korrosjonsbestandige materialer, som sikrer solid kontakt også ved lave spenninger.

Pluggen har pakning, som sikrer mot fuktighet, samt låsefunksjon som gjør at man ikke får ut pluggen uten å dreie den 90 o.

Det beste kontaktsystemet på markedet.

Komplett sett.

Leveres m/pakning og låsing.

Store kontaktflater.

Bilde

 

MARINCO UTTAK

Art.nummer: 10107-01 Pris: 191,-

Et « sigarettenneruttak» som er egnet ombord i en båt med fuktig klima, hvor utstyret blir utsatt for konstante slag og bevegelser. Pluggen har store kontaktflater, og korrosjonsbestandige materialer, som sikrer solid kontakt også ved lave spenninger.

Pluggen har pakning, som sikrer mot fuktighet, samt låsefunksjon som gjør at man ikke får ut pluggen uten å dreie den 90 o.

Det beste kontaktsystemet på markedet.

Leveres m/pakning og låsing.

Store kontaktflater.

Bilde

Link to post
Share on other sites

Glemte legge til at jeg bør/vil/skal ha for utenpåliggende montering....

OK. Med litt fantasi kan du foreta utenpåliggende montering vha en brakett.

 

Eller: Hvorfor ikke benytte anledningen til å skifte ut den-ikke-fullt-så-vakre furuplata med et nytt panel du lager deg i teak med såpass dybde at du kan felle inn ting i panelet?

 

MARINCO BRAKETT

Art.nummer: 10107-07 Pris: 104,-

Monteringsbrakett for Marinco kontakt.

Vinkel 90 grader.

Mål: 50mm x 63mm

Bilde

Link to post
Share on other sites

Eller: Hvorfor ikke benytte anledningen til å skifte ut den-ikke-fullt-så-vakre furuplata med et nytt panel du lager deg i teak med såpass dybde at du kan felle inn ting i panelet?

Hadde vært det absolutt beste. Gjerne formet som en oval, omvendt skoeske. Mine ferdigheter i trearbeid, er dog begrensede. Hmm - leite etter noe ferdig mon tro ??

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Hva med å legge inn et skambud på prylen under og bruke den som kapsling til både uttakene og andre ting? Det er en åpning i den, men det kan du evt. tette igjen med ei passende plate. Kanskje tette den med teak og felle inn kontaktene i platen - så får du litt match med teak i omgivelsene forøvrig? Kanskje har du instrumenter også som du kunne felle inn i denne? Kanskje sette den et sted i nærheten av førerposisjonen? Eller du kan felle inn kontaktene ved siden av åpningen og lage deg ei hengslet luke i åpningen og bruke resten av plassen til oppbevaring av duppedittene når de ikke er tilkoblet uttakene. :cool:

 

Instrument pod. Pris: 550 svenske kroner = 476 norske kroner.

 

Instrument pod av typ E-pod EP5. Pod för 7' display + 2st ST60 instrument. Håltagning Bredd 20cm, höjd 18 cm (För Raymarine Radar RL70). Avståndet mellan montagebågar bör vara 27,5 cm. Poden inköpt på båtsystem 2002 och aldrig monterad .

Bilde

Link to post
Share on other sites

...Dilla`s siste, gav meg noe å tenke på...

Hyggelig! :smiley:

 

Her er forøvrig omtalen av pod'en - ser ut som du trygt kan bruke denne på dekk: E-pods instrumentboxar kan monteras antingen på styrpiedestalen eller på masten. Med sin höga finnish och vattentätata konstruktion är de perfekta för att montera nästan alla instrumenttyper.

 

Her er et bilde av pod'en slik den egentlig er tenkt montert.

Bilde

 

Tilbehør, hvis du ikke vil lage noe selv, eller kan benytte eksisterende rørverk et eller annet sted.

 

Monteringsbøyle for dekksmontering.

Bilde

Link to post
Share on other sites

Mener jeg har sett kontakter beregnet på utendørs montering, men er ikke i stand til å finne dette igjen. Mener de var fortinnet, forsølvet eller gullplettert, for å minimere korrosjon.

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.marine-industrisalg.no/ i Bergen har det du etterlyser. Jeg fant det ikke på deres hjemmeside, men en kompis kjøpte et sånt stikk for ikke lenge siden. Ta' en telefon, og de sender en til deg.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...