Suzuki Startet 1.Juni.2005 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2005 jeg trenger som alle andre strøm ute, til forsyning av håndholdt GPS, VHF, søkelyskaster og annet dill. Foreløpig har dette blitt løst med LANGE skjøteledninger fra panelet inne. Nå vil jeg gjerne ha uttaket i "instrumentpanelet" ute, for å slippe masse lednigsspagetti. Mener jeg har sett kontakter beregnet på utendørs montering, men er ikke i stand til å finne dette igjen. Mener de var fortinnet, forsølvet eller gullplettert, for å minimere korrosjon. Kontakten skal være av typen 21mm. Dvs "skal". Finnes ikke dette, må hele opplegget endres til 12mm kontakter, og det blir jo "litt" jobb.. Tips ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Suzuki Svart 1.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2005 treplaten uttaket skal monteres på, skimtes i hjørnet av dette bildet. Den er av furu, og ikke spesielt pen. Spørs om jeg ikke må bytte den i no teak greier... Dog - en eller to strømuttak, og to hurtigkoblinger, er det jeg trenger. Muligens en høyttalerkontakt. Evt KAN jeg sette opp en boks / skap /kapsling, men er redd det blir seende "tøntig" ut.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Batdilla Svart 1.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2005 MARINCO KONTAKT-SETT Art.nummer: 10107-00 Pris: 278,- Et « sigarettenneruttak» som er egnet ombord i en båt med fuktig klima, hvor utstyret blir utsatt for konstante slag og bevegelser. Pluggen har store kontaktflater, og korrosjonsbestandige materialer, som sikrer solid kontakt også ved lave spenninger. Pluggen har pakning, som sikrer mot fuktighet, samt låsefunksjon som gjør at man ikke får ut pluggen uten å dreie den 90 o. Det beste kontaktsystemet på markedet. Komplett sett. Leveres m/pakning og låsing. Store kontaktflater. MARINCO UTTAK Art.nummer: 10107-01 Pris: 191,- Et « sigarettenneruttak» som er egnet ombord i en båt med fuktig klima, hvor utstyret blir utsatt for konstante slag og bevegelser. Pluggen har store kontaktflater, og korrosjonsbestandige materialer, som sikrer solid kontakt også ved lave spenninger. Pluggen har pakning, som sikrer mot fuktighet, samt låsefunksjon som gjør at man ikke får ut pluggen uten å dreie den 90 o. Det beste kontaktsystemet på markedet. Leveres m/pakning og låsing. Store kontaktflater. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 1.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2005 ja Dilla, sjekket maritim. De har MARINCO, men de er kun for infelling. Glemte legge til at jeg bør/vil/skal ha for utenpåliggende montering.... Forøvrig koster MARINCO 278 på Maritim, men bare $5,50 på EBAY.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Batdilla Svart 1.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2005 Glemte legge til at jeg bør/vil/skal ha for utenpåliggende montering....OK. Med litt fantasi kan du foreta utenpåliggende montering vha en brakett. Eller: Hvorfor ikke benytte anledningen til å skifte ut den-ikke-fullt-så-vakre furuplata med et nytt panel du lager deg i teak med såpass dybde at du kan felle inn ting i panelet? MARINCO BRAKETT Art.nummer: 10107-07 Pris: 104,- Monteringsbrakett for Marinco kontakt. Vinkel 90 grader. Mål: 50mm x 63mm Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 1.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2005 Eller: Hvorfor ikke benytte anledningen til å skifte ut den-ikke-fullt-så-vakre furuplata med et nytt panel du lager deg i teak med såpass dybde at du kan felle inn ting i panelet? Hadde vært det absolutt beste. Gjerne formet som en oval, omvendt skoeske. Mine ferdigheter i trearbeid, er dog begrensede. Hmm - leite etter noe ferdig mon tro ?? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/S Bastard Svart 1.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2005 Hadde vært det absolutt beste. Gjerne formet som en oval, omvendt skoeske. Mine ferdigheter i trearbeid, er dog begrensede. Hmm - leite etter noe ferdig mon tro ?? Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Skjær ut en plate slik du vil ha den. Bør være litt tykk. Fres en fals og lag kantene på "lokket" med 4mm teakfiner Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 1.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2005 Hva med å legge inn et skambud på prylen under og bruke den som kapsling til både uttakene og andre ting? Det er en åpning i den, men det kan du evt. tette igjen med ei passende plate. Kanskje tette den med teak og felle inn kontaktene i platen - så får du litt match med teak i omgivelsene forøvrig? Kanskje har du instrumenter også som du kunne felle inn i denne? Kanskje sette den et sted i nærheten av førerposisjonen? Eller du kan felle inn kontaktene ved siden av åpningen og lage deg ei hengslet luke i åpningen og bruke resten av plassen til oppbevaring av duppedittene når de ikke er tilkoblet uttakene. Instrument pod. Pris: 550 svenske kroner = 476 norske kroner. Instrument pod av typ E-pod EP5. Pod för 7' display + 2st ST60 instrument. Håltagning Bredd 20cm, höjd 18 cm (För Raymarine Radar RL70). Avståndet mellan montagebågar bör vara 27,5 cm. Poden inköpt på båtsystem 2002 och aldrig monterad . Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 1.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2005 Dilla`s siste, gav meg noe å tenke på... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Batdilla Svart 1.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2005 ...Dilla`s siste, gav meg noe å tenke på...Hyggelig! Her er forøvrig omtalen av pod'en - ser ut som du trygt kan bruke denne på dekk: E-pods instrumentboxar kan monteras antingen på styrpiedestalen eller på masten. Med sin höga finnish och vattentätata konstruktion är de perfekta för att montera nästan alla instrumenttyper. Her er et bilde av pod'en slik den egentlig er tenkt montert. Tilbehør, hvis du ikke vil lage noe selv, eller kan benytte eksisterende rørverk et eller annet sted. Monteringsbøyle for dekksmontering. Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 1.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2005 Mener jeg har sett kontakter beregnet på utendørs montering, men er ikke i stand til å finne dette igjen. Mener de var fortinnet, forsølvet eller gullplettert, for å minimere korrosjon. <{POST_SNAPBACK}> http://www.marine-industrisalg.no/ i Bergen har det du etterlyser. Jeg fant det ikke på deres hjemmeside, men en kompis kjøpte et sånt stikk for ikke lenge siden. Ta' en telefon, og de sender en til deg. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
bugs bunny Svart 2.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2005 biltema har tilsvarende med gummilokk som koster ca 25 kr, jeg har brukt de på min Nidelv 18 og de har ikke voldt meg noen problemer så langt. bjørn Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 2.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2005 Det er vel den du leter etter? Øst Båtutstyr Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.