Jump to content

Hvem kan reparere furlexen min - Haugesund/Karmøy omegn. ?

powermickel

Recommended Posts

Hei.

Dagens seilasen endte i skikkelig helvete og stress da vi ikke kunne rulle inn fokken med furlexen i 17 knop vind. Til slutt sprengte hele rullen og delte seg i 2 deler da jeg prøvte og rulle in med hjelp av vinchen og fokken har ikke vært rullet inn en gang. Løsningen var da å løsne alle tau og sirkler båten for å rulle inn fokken med hjelp av vind. Har tidligere hatt problemer med både inn og utrulling (har alltid vært litt hakkete).

Nå trenger jeg hjelp av en prof som kan fikse furlexen min eller montere ny. Please help! :)

Tips og/eller hjelp tas imot med stor takk!!!

Mvh

powermickel

Redigert av powermickel (see edit history)

En i den forrige havnen jeg lå i som tok seg en tur opp i masta, og koblet i fra forstaget uten å ha sikret masten med et alternativt forstag.  Han fikk vel 2-3 sekunder til å tenke over hva han gjorde galt før både han og masta lå i sjøen.  Heldigvis var det en snekke på 25 fot med rigg som ikke var så veldig høy :-) 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...