powermickel Startet 24.April.2016 Link til dette innlegget Startet 24.April.2016 (redigert) Hei. Dagens seilasen endte i skikkelig helvete og stress da vi ikke kunne rulle inn fokken med furlexen i 17 knop vind. Til slutt sprengte hele rullen og delte seg i 2 deler da jeg prøvte og rulle in med hjelp av vinchen og fokken har ikke vært rullet inn en gang. Løsningen var da å løsne alle tau og sirkler båten for å rulle inn fokken med hjelp av vind. Har tidligere hatt problemer med både inn og utrulling (har alltid vært litt hakkete). Nå trenger jeg hjelp av en prof som kan fikse furlexen min eller montere ny. Please help! :) Tips og/eller hjelp tas imot med stor takk!!! Mvh powermickel Redigert 24.April.2016 av powermickel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 24.April.2016 Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Kan dessverre ikke hjelpe deg, men såfremt du ikke har 10 tommeltotter er det en veldig grei sak å montere en ny. Bare ta deg god tid, og vær nøye med alle mål. Sitér dette innlegget Link to post
powermickel Svart 25.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 Takk for tipset men verken meg eller kona eller noen annen som jeg kjenner orke å klatre opp masten i båtmansstolen... :/ Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 25.April.2016 Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 En i den forrige havnen jeg lå i som tok seg en tur opp i masta, og koblet i fra forstaget uten å ha sikret masten med et alternativt forstag. Han fikk vel 2-3 sekunder til å tenke over hva han gjorde galt før både han og masta lå i sjøen. Heldigvis var det en snekke på 25 fot med rigg som ikke var så veldig høy :-) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 25.April.2016 Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 Kan anbefale shipshape, men han er i Stavanger så det er kanskje utfor det du kan kalle omegn. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
powermickel Svart 25.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 Ja, har tatt kontakt med shipshape men det er langt (ca 32nMil) å seile uten forseil... Og bare med en 30 år gamel motor blir det ikke helt enkelt for meg... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.