Hellebergs Startet 25.April.2016 Del på Facebook Startet 25.April.2016 Hei. Jeg har en Nordkapp 22 dc king med en Chevrolet 327 v8 og et VP 280 Sp drev. Når jeg setter båten i revers så smeller det bare litt, ikke noe mer en normalt i forhold til det jeg har lest med til. Men når jeg setter båten i gir og skal framover så smeller det så jævlig at det rister i båten. Og turtall hopper fra 550 til 1100 med en gang. Dette gir et jævla rykk i båten og gjør det meget vanskelig og manøvrere båten inn i havnen. Dette gjør at jeg får veldig stor fart i forhold til hva jeg mener er normalt å ha når man skal legge til på båtplassen. Kan være jeg må justere wire litt men tar gjerne imot tips og råd. Om evt noen har vært borti dette før. Vil få ned farten litt når jeg skal legge til. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 25.April.2016 Del på Facebook Svart 25.April.2016 Leser det slik at den gir gass samtidig/før gear går i inngrep? I så fall har / hadde jeg det samme. Hos meg er det treg gearwire og lett gasswire, i kombo med "dårlig justert". Ikke lett å justere dette bra uten at wirer er bra. Lett for at det bare blir motsatt, altså samme problem men i revers. Er wirene dine bra burde det holde med justering. Evt korte inn arm på gassen (hvis du har det). Må da evt sjekkes at du får full gass på full stikke etterpå. Kan også være at du har slitt/slarkete mekanisme i hendelen din. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 25.April.2016 Del på Facebook Svart 25.April.2016 Ville fikset dette før videre bruk. Høres ikke bra ut. Støtter det Sjøfare skriver. Sitér dette innlegget Link to post
Hellebergs Svart 25.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2016 Gir gass samtidig som gear gir inngrepp. Hopper fra 500 rpm til 1100 rpm med en gang. Og smeller ganske greit i drev. Rister i båten. Har snakket litt med volvo penta. De mente forgasserwire burde justeres. Men de ville ikke gjøre dette pga det var ikke volvo penta som hadde disse motorene. Og nei båten skal ikke brukes noe særlig før dette er fikset. Er ikke like enkelt å få lagt til en brygge når båten hopper så jævling opp i fart og rpm. Prøvde å se på mekanismen i hendelen. Klarte ikke å se noe som var slitt eller slarkete. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 25.April.2016 Del på Facebook Svart 25.April.2016 Eventuelt bytte to to-spaks kontroller. Sitér dette innlegget Link to post
Hellebergs Svart 25.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2016 Vil helst holde meg til en-spaks kontroll. Men har sjekket litt med en mekaniker. Han mente at forgasswire og gir wire kan være feil justert og at den gasser før den girer så dette er grunnen til at det smeller veldig og hopper veldig opp i turtall. Kan også være at kontrollboksen er gammel eller wire er rusten er møkkete å må renses å smøres. Så blir en full sjekk i helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.