Pequod Startet 25.April.2016 Link til dette innlegget Startet 25.April.2016 Da jeg lå på sykehus og rehabiltering i fjor var det mange som spurt om de kunne hjelpe til med noe. Det ble ikke til at det ble gjort så mye i fjor, men nå i år har jeg faktisk behov for litt hjelp, og da lurer jeg på om det er noen av dere som kan tre støttende til? Innen 15. juli må jeg ha fått byttet skroggjennomføringer i båten - det gjelder sjøvannstilførselen og på toalettet. I tillegg ønsker jeg å få satt inn septiktank og gjennomføring til sugetømming. Jeg vil også gjerne ha hjelp til å pakke om pakkboksen, for det drypper endel av den. Det er mulig jeg trenger å skifte rorgjennomføring også - men det er jeg ikke helt sikker på ennå. Alt annet, som vask og polering og stoffing, pussing av treverk og slikt klarer jeg og ungene uten hjelp! Det jeg trenger hovedsaklig er å få med en som kan vise meg hvordan jeg gjør ting. Og følge med på at skipperen med fem tommeltotter og et ben klarer å gjøre det riktig! Det kan nok hende at fomling og fikling med å få septiktank og slanger på plass i et trangt rom må overlates til hjelpemannen ettersom jeg har litt problemer med å lagt meg ned på magen og vridd meg inn her og der, men ellers vil jeg gjerne prøve å gjøre det jeg klarer å gjøre selv. Ideelt sett bør dette gjøres mellom 25. mai og 15. juni, noe kan selvsagt deles opp, og da er bytting av gjennomføringer og tetting av pakkboks prioritet 1. Jeg får heist opp båten i 24 timer i båthavna der jeg har båten, så litt effektiv planlegging skal kunne føre til at dette går relativt greit! Jeg kjøper inn alle gjennomføringer og slanger og alt slikt selv, men jeg tror nok jeg har litt manko på verktøy og slikt akkurat nå, men jeg skal nok få oppgradert på den siden også. Jeg betaler gjerne litt for hjelpen i tillegg til mat og drikke, og jeg kan eventuelt også dra med båten til andre plasser i Indre Oslofjord hvis det passer bedre. jeg har ikke lyst til å hoppe i dette alene kun ved å lese bøker og tips på forumet og se video på YouTube, jeg trenger litt "hands-on" hjelp og håper noen av dere har tid til dette, selv om det kanskje ikke er den beste tiden å be om hjelp på - men jeg trengte litt tid til å akklimatisere meg igjen til hverdagsliv og jobb etter fjoråret! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.