Torsen67 Startet 25.April.2016 Link til dette innlegget Startet 25.April.2016 Vurderer dette i stedet for gardiner i snekka. Skikkelig gardinstoff med lysreduksjon og fasongsydd koster jo en del. Vi sover stort sett bare foran i kabinen. Noen som har gjort tilsvarende? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.April.2016 Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 Har ikke film men vanlige sota ruter på alle vinduer i båten, fungerer helt topp uten gardiner. Ikke noe innsyn og godt utsyn. Sitér dette innlegget Link to post
anonym123456 Svart 25.April.2016 Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 En stor fordel med film/soting er at oppvarmingen fra sola blir mindre. Kan være godt en sommermorgen :-) Effekten spørs jo selvfølgelig helt på hvor mye vindusareal det er på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 25.April.2016 Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 Prøvde flere graderinger av sotefilm i seilbåten. Den sotingen som var så mørk at det ikke var innsyn av betydning på kveldstid (mørkt ute og lys inne) ble for mørk til at det var greit nok utsyn på dagtid for min del. Så hadde nok heller gått for en mildere grad av solskjerming og gardiner i tillegg, men nå hender det jeg sprader rundt i Adams drakt før leggetid, så da kreves det null innsyn så ikke omverdenen blir alt for misunnelig Hjemmesydde gardiner trenger ikke koste så veldig. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 25.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 Har en Sollux 24. Så og si samme type båt som Nidelv 24. I fjor satt vi ikke nede i båten en eneste gang. Tenkte derfor å lage soverom av hele greia. Da vil jeg gjerne ha det mørk når jeg sover. Forrige sommer brukte jeg sovebriller da det ikke blir skikkelig tett med gardiner. Kan ikke fordra lys når jeg skal sove:-) Tror jeg går for blendingsfilm av den mørke typen. Sitér dette innlegget Link to post
sørlandschips Svart 25.April.2016 Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 Dette er da bare vanelig solfilm fra biltema foreksempel dere bruker ? ser ikke harry ut da med sota ruter? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 25.April.2016 Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 I fjor satt vi ikke nede i båten en eneste gang. Tenkte derfor å lage soverom av hele greia. Da blir saken selvfølgelig en annen, da ville jeg gått for mørk sotefilm selv også Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 25.April.2016 Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 Dette bør jo passe like godt til båt som til bil. Om de leverer etter mål eller hele plater for egen tilskjæring da. http://www.solarplexius.no Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Furu Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 har selv montert slik gull film i vinduene i forpigg, null innsyn om dagen, og det tar seg ikke så værst ut, samme film som brukes på skip i styrhuset Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
sørlandschips Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Stilig med gull film !! Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Hvor får man kjøpt slik gullfilm? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.