Robin Berg Startet 25.April.2016 Del på Facebook Startet 25.April.2016 Ikke alle plassene jeg kommer til innvendig med slipemaskin for å fjerne gammel Topcoat før jeg skal plaste. Så kom jeg over Aluminiumsilikat på Biltema, det burde vel være et godt middel for å fjerne gammel topcoat? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 25.April.2016 Del på Facebook Svart 25.April.2016 det blir mye skadelig støv Innånding: Innånding av høye konsentrasjoner av støv kan forårsake forbigående irritasjon i nese og hals. Forebyggende tiltak: Mekanisk ventilasjon og punktavsug kan være nødvendig. Åndedrettsvern: Støvfilter IIb (P2) kan være nødvendig. Øyevern: Verneutstyr for øyne eller ansikt skal brukes. Vernehansker: Vernehansker bør brukes. Verneklær: Verneklær etter behov. Jeg bruker en slik og stemjern på vriene plasser. http://www.sloyd-detaljer.no/Product/ZoomView?productId=1640¤tlySelected=image0 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Robin Berg Svart 25.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2016 Får ta alle forholdsregler, å bruke skrape er ikke et alternativ. Har snart pusset ned båten innvendig. Men det er områder jeg ikke kommer til som jeg tenkte å bruke en sandblåst på. Innvendig er båten langt fra jevn, så å pusse fjerner for mye av den gamle støyen. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 26.April.2016 Del på Facebook Svart 26.April.2016 Kan vel like godt bruke sand, hvis du mener selve topcot, og tenkt og plaste på nytt. Grover jo bedre ved-heft. Sitér dette innlegget Link to post
Robin Berg Svart 26.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2016 Sand blir noe dyrere, tenker med trykk nok på kompressoren blir ikke det noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 26.April.2016 Del på Facebook Svart 26.April.2016 Aluminiumsilikat sekken koster jo dobbelt av sandsekken på Biltema. Eller så får du 25kg sekker for rundt 100lappen på jula/Torshov bil rekkvisita. Er ikke så sikker på at det er så bra med rester av Aluminiumsilikat støv i en båt. Men hvis du har veldig god tid kan du kjøpe en kalksekk med grovkalk på et hagesenter. Sitér dette innlegget Link to post
Robin Berg Svart 26.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2016 Det har du helt rett i, men hva er lettest å støvsuge opp da? Må tenke på slikt også ;-) Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 26.April.2016 Del på Facebook Svart 26.April.2016 Støv blir det samme hva. Men glassblåsersand pulveriserer seg minst, da det egentlig er ment for gjenbruk. Gasoline.no har det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.