Jump to content

Volvo penta baugpropell, delehjelp

Scand thomas

Recommended Posts

Kjenner ikke din type bra nok til å si noe, Men generelt, kan du ta av motoren uten å begynne å demontere inn mot tunnelen, bør det jo være en grei sak. Ser ut på bildene og bryterpanelet som dette er en skikkelig tidlig type thruster, så kan kanskje bli vanskelig å finne erstatningsmotor til den!! Ville sjekket på det først tror jeg.

Motor kan du teste ved å kjøre strøm rett på lednigene som skal gi signalet fra rele til babord og styrbord. Du kan også gå over pluss og minuskontaktene, så du er sikker på at de ikke har irr eller møkk som forhindrer god kontakt. Vill hvertfall gjort dette før jeg evt. demonterer.

Redigert av Jori (see edit history)

Takk for alle svar.

Det som er litt rart er at når jeg måler på motor, så får jeg 12V når jeg drar spaken til siden. Men det har ingen betydning hvilken vei jeg prøver. Får 12 volt på begge sider av motor uavhengig om jeg velger babord eller styrbord. Det kan vel bety at det er en kortslutning i motor kanskje.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...