Engers Startet 25.April.2016 Link til dette innlegget Startet 25.April.2016 Prøvde ql interceptorene mine i dag. Båten er på land. Men kun SB virket. BB interceptor rørrte seg ikke. Og når jeg trykket på panelet, så begynte de to nederste pærene på venstre side må blinke. Jeg har ikke brukerveiledninga som forteller hva denne feilkoden er. Er det noen her som vet dette ? Sjekket forresten om det var mye groe eller bunnstoff på dem, men det ser bra ut. Hva gjør jeg ? Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 25.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 (redigert) Fant nå en oversikt over feilkoder. Når de to nederste pærene blinker ( som hos meg ) betyr det at interceptoren sitter fast, og at man må sjekke om det er groe eller malt igjen med bunnstoff. Som sagt ser det ikke ut som om det sitter noe groe eller maling der, men er det noen måte man kan sjekke om de sitter fast ? Er det f.eks. mulig å bende de ned med en skrutrekker el.l. ? Eller må jeg rett og slett bytte hele interceptoren ? Redigert 25.April.2016 av Engers (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 26.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Jeg får svare meg selv igjen her. he he. Var en tur ute ved båten nå og sjekket litt. Når jeg bytter om kablene ut fra styreenheten, så er det den andre interceptoren som virker. Altså ser det da ut til at begge interceptorene virker, men at det er en feil i styreenheten. Sitér dette innlegget Link to post
Lme Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Disse QL interseptorene er dessverre noe drit. De er avhengige av jevnlig bruk hvis ikke så etter de seg. Jeg har åpnet en av mine som var defekt, og det var plastikktannhjul der som ikke er særlig holdbart. Funker fint i bruk men holdbarheten er dårlig. I ditt tilfelle så har du jo vel elektronikkfeil og ikke mekanisk. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 27.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Ja, jeg må nok da bytte el-delen som sitter i motorrommet. Får bare håpe at den ikke er gerusomt dyr. Ellers kan jeg fortelle at jeg har hatt Ql interceptorer i flere år, og de har fungert 100% ( frem til nå ) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.