Jump to content

Telenor avskaffer roamingkostnader i EU!

Lars H.

Recommended Posts

Jeg fikk nettopp en pressemelding fra Telenor om at det fra imorgen 27/4 er slutt på roamingkostnader i EU. Så da kan telenorkunder ringe og surfe til samme pris som i Norge.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det er mulig, har ikke lest alle detaljene. Nå er jeg litt opptatt med olje og filterskifte på båtmotoren, og så er ikke Telenor aktuelt for meg. Jeg klarer meg med ICE, Telia og 3.se.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg klarer meg med ICE, Telia og 3.se.

Du trenger vel ikke 3.se lenger hvis du har Telia? Funka greit for oss på Koster i Påska med Telia. Bare husk å åpne for Roaming i innstillingene.

Ps. Husk å benytte orginalfilter til Yanmarn. ;-) Ds

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Nei, nå trenger jeg nok ikke 3.se, men jeg får se hvordan Telia funker nedover svenskekysten når vi drar nedover om 3 uker. Er det ikke bra, er det bare å bytte over simkort og aktivere 3.se for et par måneder.

Og yes!! det blir originale Yanmar-filtere, slik er i hvert fall eskene merket. På selve filterne er det stort sett japanske tegn.

Nå er gammel olje sugd ut, så da blir det å søle litt med å bytte  oljefilteret.

Såvidt jeg har forståt så kommer det er EU-direktiv som tilsier at roaming i EU skal bli slutt. Og da er det vel et vanlig knep at man reduserer datamengden for på annen måte å ta inn det tapte. Å tro på veldedighet fra Telenor er vel et noe tvilsomt prosjekt..

Det stemmer, sommeren 2017 er det visst snakk om.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Nei, nå trenger jeg nok ikke 3.se, men jeg får se hvordan Telia funker nedover svenskekysten når vi drar nedover om 3 uker. Er det ikke bra, er det bare å bytte over simkort og aktivere 3.se for et par måneder.

Nå glemte jeg jo ICE som alltid har fungert utmerket for meg i Sverige. Det skal bli spennende hvilken hastighet de kan varte opp med der. I Sverige kjører ICE kun 450MHz, - med 4G!

Det stemmer, sommeren 2017 er det visst snakk om.

15. Juni 2017 er det slutt på kostnader i forbindelse med roaming.

Hvis vi trenger gjennom reklamen til Telenor og de andre er det vi ser en tilpasning til EU sitt regelverk.

Historien går 10 år tilbake i tid, hvor en kunne oppleve roamingkostnader på 3€/minutt. EU prøvde på forskjellige måter å dempe dette, men operatørene hørte ikke på det øret. Da fikk de nedtrappingsplanen tredd nedover halsen. Siste fase i planen trer i kraft 30. April.

Det er 23 år siden jeg sist betalte en krone til Telehor med unntak av VHF-avgiften og det skal snø veldig mye i Sahara før jeg bytter til det selskapet.

Det å tillby kunder å få lov til å betale samme pris for et mye dårligere abbonnement og det med et smil om munnen... 

.. Nei.. det der er ikke mitt problem.. jeg gidder ikke irritere meg....

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...