Jump to content

Jeg har bestått båtførerprøven! En oppfordring...

Eureka

Recommended Posts

Der ligger også en "Standard Horizon - Explorer GX1600E" i denne gamle båten. Om den virker eller ikke, vites ikke, siden alle kabler er klippet av.

Trenger jeg et VHF sertificat - for å bruke denne, dersom den virker?  Jeg har et gammelt privat-fly sertifikat - hvor VHF var inkludert

Guderna bedre - kompliserer jeg livet mitt - ved å engang tenke på dette? :worry:

Ja du trenger sertifikat og lisens på stasjonen for å bruke den. Ditt privatflysertifikat hjelper dessverre ikke her.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Tok i dag eksamen, fikk 94%. Må være fornøyd med det. Tok og VHF-eksamen, samme resultat der. Så nå kan jeg både kjøre båt og snakke i VHF  :clap:

Er dog litt sjokkert over at jeg fikk gjennomføre "eksamen" uten NOE tilsyn, el. Hadde med egen pc som jeg logget inn med, så hadde fri tilgang på internett osv under hele prøven. Skal dog sies at jeg ikke rørte det ettersom jeg ikke trengte det. Men uærlige sjeler kan enkelt ta båtførerprøven uten å forberede seg det grann. 

Jeg og google hadde lett klart den testen uten noe kurs i forkant.

Jeg gjorde det samme, født i 77 så var egentlig fritatt men etter en kjapp tur på oslofjorden skjønte vi at dette var ikke sånn som i en stille fjord på vestlandet. Tok sporenstreks prøve og lærte masse! VHF ble tatt med et glass rødvin foran PCen og angrer ikke et sekund! Kjempenyttig. 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Tok i dag eksamen, fikk 94%. Må være fornøyd med det. Tok og VHF-eksamen, samme resultat der. Så nå kan jeg både kjøre båt og snakke i VHF  :clap:

Er dog litt sjokkert over at jeg fikk gjennomføre "eksamen" uten NOE tilsyn, el. Hadde med egen pc som jeg logget inn med, så hadde fri tilgang på internett osv under hele prøven. Skal dog sies at jeg ikke rørte det ettersom jeg ikke trengte det. Men uærlige sjeler kan enkelt ta båtførerprøven uten å forberede seg det grann. 

Jeg og google hadde lett klart den testen uten noe kurs i forkant.

Jada du har tid - om rask - til å google og lete, men hvem er det du "lurer" deg selv, og har du tid til å lete frem svaret, så er det som Eureka sier - du har lært.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Guest Avmønstret#

Jada du har tid - om rask - til å google og lete, men hvem er det du "lurer" deg selv, og har du tid til å lete frem svaret, så er det som Eureka sier - du har lært.

Helt riktig. Beste måten å lære på før eksamen var å skrive det viktigste på jukselapp. Da har man gjort flere ting, først lett opp informasjonen, funnet ut hva som er viktigst og fått en god repetisjon ved å skrive det ned. 

Så kan man kaste lappen og ta eksamen :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...