Jump to content

Tønsberg - Bolerne


Ketil M

Recommended Posts

Fersk som jeg er så lurer jeg bare på om det er noen overaskelser som kommer meg i møte på denne turen.

Har jo båtsportkart og GPS, men det slår jo ikke førstehåndserfaring...

Mener å huske at det er endel skjær midt i leia, eller?

 

Mvh Ketil.

<{POST_SNAPBACK}>

Mnja.. Hvor skal du gå hen da? Skal du gå fra Tønsberg til Bolerne? Oslo til Bolerne? Går du fra Tønsberg må du være obs. for grunner og urent farvann utenfor Vallø mot Tørrfest. Leia er imidlertid svært godt merket i aktuellt område så det er vanskelig å gå feil. Ellers er det bare å følge med på kartet.

God tur

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Regner med at du skal til den nye båthavna på Østre Bolærne. Jeg synes innseiling nordfra i sundet mellom midtre og østre er det enkleste. Da må du passe på steinen som ligger på babord side idet sundet smalner - holder du deg midt i går det bra. Når sundet så åpner seg, holder du deg inntil øya til du er i havna. Forøvrig er det steiner og skjær "all over" så følg med på kartet - det er jo ikke mange månedene siden en proff gikk på grunn med selveste CarlI og Eli ombord. Dette skjæret kaller vi Eli-skjær nå.

 

Forøvrig vil jeg anbefale en tur opp til utsiktstårnet - derfra er det en utrolig utsikt. Og hold deg unna tett skog - det er skaumann på øya. Holder du deg på veiene går det bra.

 

 

God tur -koh :cool:

Link to post
Share on other sites

Går først fra Ollebukta i Tønsberg til båt-treffet i Horten, og så videre via Bolerne.. Tusen takk for gode hint. Vi skal definitift holde utkikk. Håper vi slipper å besøke Eli-skjær og andre "fremadstormende" steinformasjoner underveis....

 

Mvh Ketil.

Link to post
Share on other sites

Jeg har også lurt på å ta en tur innom Bolærne i løpet av sommeren. Har aldri vært der før. Hvordan er forhloldene der ute blitt ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal også innom der i løpet av sommeren. Hvis det er mulig å komme inn der. Prøvde 2 ganger i løpet av pinsen, men gav opp og dro videre, det var ikke ledige plasser. Er nok mange som meg, som har lyst til å se nærmere på denne perlen. Havna og området rundt ser veldig fint ut, og innseilingen er grei hvis en bare tar det med ro og følger med i kartet. Mulig at deler av havna er litt utsatt for vind, men ikke verre enn at det går å ligge der tror jeg.

Dette blir helt sikkert en av de mest poulære havnene i området.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...