Grimme Elling Startet 27.April.2016 Link til dette innlegget Startet 27.April.2016 Hallo. Er igang med en overhaling av topplokket på en 40 år gammel BMC captain, samt skifte av registerkjede. Arbeidet er utført uten å plukke motoren ut av båten, kun demontering av toppen og deksel i fremkant av motoren. Etter litt forskning på ventilløfterne, fant jeg en som hadde grop-dannelser på undersiden. Denne har nok rustet en gang i tiden. Jeg har fått råd om å skifte denne, men det viser seg å være litt utfordrende å skaffe. De er ikke på lager hos hverken Asap-supplies i England eller Kd- Trading i Bergen, og tar 4-6 uker å skaffe. Jeg tenkte at det fort kan ligge en slik motor som delemotor et sted, som jeg kanskje kunne få kjøpt en slik ventilløfter i funksjonsdyktig stand fra? Er det noen som har noe slikt, eller kan sette meg i kontakt med noen som har det? Hadde vært veldig kjekt..... Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Er det de det ligger et par av her komplett? http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=bmc+diesel&_pgn=5&_skc=200&rt=nc Eller så kan du søke opp Land rover klubben. Sikker flere som har der. Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 27.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Takk for tips, hadde ikke tenkt på ebay. Men det er ikke ventilløftere til riktig motor ute til salgs der så vidt jeg kan se. Det er ikke vippestellet jeg tenker på, men ventilløfteren ved kam-akselen. På engelsk heter det vel tappet eller cam follower. Og man kan ikke bruke den fra 1.8 literen på 1.5 literen, og jeg tror ikke de fra bensinmotorene går om hverandre til diesel heller (uten at jeg vet det sikkert). Siden 1.5 liter diesel ikke er vanlig på bil-modeller, blir det vel lite å hente fra Land Rover klubben, med mindre de også driver med traktorersom Leyland 154 og Nuffield? Har ellers prøvd litt på økonomideler.no og traktordelar.se uten å finne noe. Så hvis noen har en dele-motor, som jeg kunne kjøpe en slik en fra, så hadde det vært knall. Sitér dette innlegget Link to post
Cervin Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Kan være jeg har en liggende. Har en hel topp med ventiler og alt. Hvis du tar bilde av akkuratt den delen du trenger kan du kjøpe en av meg, så kan jeg bestille noe nytt hvis jeg skal bruke den andre toppen. Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 28.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 Hei igjen. Den jeg mangler ser slik ut: Den sitter ikke i toppen, men i blokka mellom støtstengene og kamakselen. Det er 8 stk av dem, og sitter like bak de 2 dekslene under manifolden på venstre side av motorblokka. Sitér dette innlegget Link to post
Cervin Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Beklager sent svar, men glemte meg bort. Har ikke sånne da, for er bare toppen med ventilene jeg har. Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 5.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Hei. Det er iorden. :) Jeg har bestilt fra England, selv om det tar lang tid. Får dem vel omkring 1. juni. Takk for oppfølging. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.