Sup3rn0va Startet 27.April.2016 Link til dette innlegget Startet 27.April.2016 Hei, jeg har en 60hk Evinrude 3 syl. Ukjent år, når jeg skal starte den om det er -10 eller +25 er den like vanskelig å starte, jeg må somregel skinne i 2min+ før den i det hele tatt begynner å gi tegn til liv, så starter den å dør igjen noen ganger før den endelig starter å da må jeg dra på med gass ellers dør den, når den er varm klarer den akkuratt å svive på tomgang, men i en ugjevn gange med hosting her å der, har ikke standard choke har det som jeg har sett noen kalle primer, den spruter bensin inn i forgasser(ene) når jeg trykker inn nøkkelen, den lager klikkelyd så tror den skal være i orden. Legger ved video når motoren sviver på tomgang + bilde av 2/3 forgassere der, den som er øverst på bilde har "blandings"? skruen likt som den som ikke er på bildet å den nederste skiller seg ut der. Når motoren dør på filmen vipper jeg på den røde som du kan se til venstre i bildet, den henger på primer, noen som vet hva den røde der er ? https://youtu.be/KDqqQteX9ww Sitér dette innlegget Link to post
tronds63 Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Den røde der er manuell åpning av primeren.Hvordan klarer du å se at blandingsskruene står likt?Hint: Det kan du ikke se siden det ikke er sikkert gjengene starter likt.Skru de forsiktig helt i bunn, forsiktig! Så skur du de ut en og en havl omdreining. Hvordan sporet blir stående i forhold til hverandre skal du ikke tenke på!Da er du på utgangspunktet. Går den sur på tomgang så skrur du alle 1/8 omdreining inn og prøver igjen. Stopper den når du setter den i gir så går den for magert og du må justere skruene ut, like mye på hver. Skru 1/8 omdreining i gangen.Det er mulig at du har noe feil med motoren som du sminker vekk ved å justere blandingen, så sjekk om du har kompresjon på alle tre sylindrene og at du har gnist på alle tre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.