mortya Startet 28.April.2016 Link til dette innlegget Startet 28.April.2016 Hei. Må denne luftes som andre akseltettinger etter sjøsetting altså få ut lufta? https://baatplassen.no/bildearkiv/30/30511/pakkboks_vetus.jpg Se bort fra fettet det er ikke slik nu. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 Hva går det i den tynne slangen som er tilkoblet? Er det likt dagens pakkboks er det sjøvann som går i den, da trenger du ikke lufte. Men er det fett hos deg? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 De fleste pakkbokser bør luftes etter sjøsetting for å unngå at det blir stående ei luft-lomme innerst i hylserøret, som igjen kan føre til varmgang i pakkboksen. Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 28.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 Slangen på bilde går til fettkopp. Usikker på hvor jeg evt. skal få ut lufta fra. Sitér dette innlegget Link to post
Santa_Claus Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 Av bildet ser det ut som en fettsmurt pakkboks. Burde derfor ikke være nødvendig med lufting. Hvis det er vannsmurte lager i pakkboksen er det viktig å lufte for å få vann frem til lageret. Typisk gjelder dette "Volvokondomet" som luftes enkelt ved å klemme på sidene til det kommer vann ut. Sitér dette innlegget Link to post
Sofia 1030 Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 Fettsmurte pakkbokser skal også luftes etter sjøsetting. Hvis dette ikke gjøres vil det over tid lekke mer sjøvann inn enn ønskelig. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 Min pakkboks er27 år, av Vest Mekan fabrikat. Den er fett smurt med simmering tetting. Jeg har skifta simmeringer en gang, for 12 - 14 år siden. pakkbiksen er fortsatt potte tett. Den har aldri vært lufta, og den er skikkelig varm under gange. For varm til å holde på. Men simmerlngene tåler varmen godt, husk at i motoren er det simmeringer sm må tåle 80 - 90 g. i olja for ex. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.