
Teerex
19 fot skrev for 19 timer siden:Opplegget med slange og pluggs som løsnes bare litt er god løsning hvis man kjenenr til den, men mer tungvint hvis man som vanlig mekanisk kyndig forventer den vanlige løsningen og det ikke er helt slik man forventer. Dette vil jegg se på som noe som i mange tilfeller gjør det vanskeligere å utføre service selv, slik at Mercury-verkstedene får mer å gjrøe.
Ehhh... nei
Og hvis man leser instruksjonsboka osv. eller har et minimum av interesse for å gjøre slikt selv så kjenner man nok til løsningen.
Jeg har aldri hatt min 2015-modell Mercury F115 på service, siden det er så enkelt og rimelig å gjøre selv.
Nå har jeg skiftet impeller for første gang på den, men den gamle var jo fortsatt fullt brukbar. Som forventet altså etter bare 6-7 sesonger. Ingen grunn til å kaste penger ut av vinduet unødvendig.
Men uansett greit å få inspisert tilstanden.
6 hk er et annet marked, og motorer som Mercury ikke utvikler og produserer i egen regi, så der melder jeg meg ut.