Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

19 fot skrev 1 time siden:

Mange som utfører vedlikehold på motorer har ikke tilgang til instruksjonsboka. Den har lett for å forsvinne på mystisk vis og ikke alle klarer å søke em opp på nett heller (ikke sikkert den er å finne der heller), og det er ikke sikkert det følger med instruksjonsbok alltid heller (andre gang jeg kjøpte ny motorsag så fant ikke forhandler instruksjonsboka, men henviste til at alt det viktige er som på første jeg kjøpte av samme merke, men annen model).

Jeg ville ikke ha latt være å kjøpe den beste 115-hesteren bare fordi en har hatt dårlig erfaring med en 6-hester fra samme merke. Men det er jo opp til hver enkelt naturligvis.

Ellers så er det jo mange uforutsette ting som kan skje. Instruksjonsboka kan bli spist opp av rotter, eller strømmen går akkurat idet man skal lese instruksjonsboka :giggle:

Men fra spøk til alvor: På youtube finnes et utall av servicerelaterte videoer for de fleste utenbordsmotorer. Mercury naturligvis intet unntak. Det ligger dusinvis av dem på tuben, både de enkle og de mere teknisk inngående. Det aller mest kan man finne svar på der, hvis man foretrekker denne "moderne" læremetoden istedenfor et bokverk. Her kan f.eks. du studere inngående hvor slangen kobles til for å drenere motoroljen.

Teerex

Teerex

19 fot skrev 1 time siden:

Mange som utfører vedlikehold på motorer har ikke tilgang til instruksjonsboka. Den har lett for å forsvinne på mystisk vis og ikke alle klarer å søke em opp på nett heller (ikke sikkert den er å finne der heller), og det er ikke sikkert det følger med instruksjonsbok alltid heller (andre gang jeg kjøpte ny motorsag så fant ikke forhandler instruksjonsboka, men henviste til at alt det viktige er som på første jeg kjøpte av samme merke, men annen model).

Jeg ville ikke ha latt være å kjøpe den beste 115-hesteren bare fordi en har hatt dårlig erfaring med en 6-hester fra samme merke. Men det er jo opp til hver enkelt naturligvis.

Ellers så er det jo mange uforutsette ting som kan skje. Instruksjonsboka kan bli spist opp av rotter, eller strømmen går akkurat idet man skal lese instruksjonsboka :giggle:

Men fra spøk til alvor: På youtube finnes et utall av servicerelaterte videoer for de fleste utenbordsmotorer. Mercury naturligvis intet unntak. Det ligger dusinvis av dem på tuben, både de enkle og de mere teknisk inngående. Det aller mest kan man finne svar på der, hvis man foretrekker denne moderne læremetoden istedenfor et bokverk. Her kan du studere inngående hvor slangen kobles til for å drenere motoroljen.

Teerex

Teerex

19 fot skrev 54 minutter siden:

Men fra spøk til alvor: På youtube finnes et utall av servicerelaterte videoer for de fleste utenbordsmotorer. Mercury naturligvis intet unntak. Det ligger dusinvis av dem på tuben, både de enkle og de mere teknisk inngående. Det aller mest kan man finne svar på der, hvis man foretrekker denne moderne læremetoden istedenfor et bokverk.

• Create New...