Jonesy Startet 28.April.2016 Link til dette innlegget Startet 28.April.2016 Hei ! Skal bytte ut lader installert med 2 røde plusskabler og 1 minuskabel, som går til to batteribanker i båten, til lader med 2 plussuttak og 2 minusuttak. Hvordan går jeg fram, 2 plusskabler på 2 røde uttak, MEN hva gjør jeg med den ène minuskabelen ? Kobler til ene minusuttaket, og kobler de begge minus sammen ? Nye laderen: Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 29.April.2016 Link til dette innlegget Svart 29.April.2016 (redigert) Dette er en batterilader for separat lading av to separate batterier som ikke har felles minus. Hvordan du skal koble minus, avhenger av om de to minusene på laderen er samme punkt (koblet sammen). Her må du nesten se i brukerveiledningen, men som regel kan du koble de to minusene på laderen sammen, og bruke din eksisterende minuskabel. Redigert 29.April.2016 av Dreamer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jonesy Svart 30.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2016 Ok, takk, håper det går. Fikk ikke med noen brukerveiledning, men sikkert bare å søke opp på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
Jonesy Svart 1.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Brukerveiledning : Manson sbc-2150 manual http://shpat.com/docs/elfa/06905459.pdf Var ikke noe tegning e.lign, så ble ikke noe klokere, kanskje noen andre ser det jeg leter etter ? Sitér dette innlegget Link to post
Jonesy Svart 1.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Prøvde maile disse som har Manson-laderen i sortimentet og spørre, https://www.elfadistrelec.no/no/lader-bly-12-manson-sbc-2150/p/16905491 , men fikk; This is an automatically generated Delivery Status Notification.Delivery to the following recipients failed.norge@elfadistrelec.com Sitér dette innlegget Link to post
Jonesy Svart 3.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2016 Fikk mailsvar fra RKsmia som har samme lader inne, at minus-polene var sammenkoblet på innsiden, så bare å sette den ene minusledningen jeg har i den ene minus-polen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.