Jump to content

BMW B190 Z Marine (og KS 22) - klarer jeg årlig service selv?

Sunset

Recommended Posts

Vi er noen kolleger som har kjøpt en KS 22 (1981 mod) med en innebygget BMW B190 Z Marine, men ingen er spesielt drevne på motor eller båt, og ikke finner jeg noen som vil hjelpe oss med denne, så langt i alle fall. (Trondheimsområdet). Har fått tak i nytt fordelerlokk (var litt ødelagt), rotor, tenningsregulator og oljefilter fra Tyskland. Spekulerer litt på om jeg/vi bør "lese oss opp" og ta årlig vedlikehold selv, eller er dette jobb for fagfolk? Er det noen der ute som kjenner til disse BMW-motorene, evt som kan gi noen råd? Båten ligger forøvrig fortsatt på land. Om noen kjenner vekten på båten, KS 22, så er det av interesse å kjenne denne for transporten sin del. Vet at motoren veier 327 kg (totalt) og ser at noenlunde lignende årsmodell av KS 22 er oppgitt til 1300 kg. Men kan det være med eller uten motor?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...