Free Lillehammer Startet 29.April.2016 Del på Facebook Startet 29.April.2016 Vi er mange som bruker mobildata når vi seiler utenlands til Sverige, Danmark og andre steder. Telia har droppet roamingkostnader i Norden på sine abonnement og Telenor har droppet det i hele EU. Chess kom i dag med "tilbud" om mobildata til 19 øre utenlands. Dvs kr. 190,- pr GB. Dette er en komplett vits! Telenor er kr. 50,- dyrere enn Chess på 8GB-abonnementet. Det tilsvarer ca. 250MB datatrafikk. Det blåser man en ettermiddag med surfing på nett. Drar du 8GB surfing når du er utenlands, skal Chess ha kr. 1520,- mer enn Telenor! Chess kom med sine nye priser for dårlig og for sent! Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 30.April.2016 Del på Facebook Svart 30.April.2016 (redigert) Heilt enig og de bruker Telia sitt nett, så eg hadde forventet at de som hevder de er <<best i test>> også kuttet roamingkostnaden Redigert 30.April.2016 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Mouche Svart 30.April.2016 Del på Facebook Svart 30.April.2016 Blir spennende å se neste sommer, fra 15.juni, når alle roamingcost blir fjernet i EU. I mellomtiden er det vel bare å finne det som passer den enkelte best og bytte? https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/roaming-tariffs Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
kointa Svart 30.April.2016 Del på Facebook Svart 30.April.2016 Telia nektet min operatør å ha så stor datapakke på abonnementet..... og da snakker vi tele monopol. Resultatet blir at fra slutten av mai kutter Banzai ut GSM og alle samtaler vil gå over nettet !? så da er det bare å håpe at det er 4G over alt for å kunne ringe Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.April.2016 Del på Facebook Svart 30.April.2016 Har mast på Hello (Telenor) om at vi må skifte til Telia før ferien om de ikke kommer etter snart. Fikk dette intetsigende svaret. Foreløpig er et i det minste en trøst at de er billigst på store datamengder på mobil i Norge. Og henger jo litt spenning i lufta ifht hva de kommer med i morgen: Vi vil etterhvert også følge etter med noe lignende, da det fra den 01.07.17 vil komme nye lovpålagte endringer fra EU som gjelder priser på mobilbruk i EU/EØS. Mer om dette kan du lese her: http://www.dinside.no/934165/eu-innforer-norske-mobilpriser-i-europa Fra den 01.05.16 vil det også komme nye reduserte priser for bruk i EU, og vi vil da samtidig se på muligheten for å redusere prisene på andre destinasjoner. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsenMerete NielsenKundekonsulentBedrift: kundesenter@hello.noPrivat: service@hello.no Tlf 22 22 23 00http://hello.no Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.April.2016 Del på Facebook Svart 30.April.2016 Telenor oppgir feil dato for neste år. Det er fra 15. juni, ikke 1. juli som de hevder. Dokumentasjonen finnes i linken i mitt forrige innlegg. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
kointa Svart 30.April.2016 Del på Facebook Svart 30.April.2016 Har mast på Hello (Telenor) om at vi må skifte til Telia før ferien om de ikke kommer etter snart. Fikk dette intetsigende svaret. Foreløpig er et i det minste en trøst at de er billigst på store datamengder på mobil i Norge. Og henger jo litt spenning i lufta ifht hva de kommer med i morgen: Vi vil etterhvert også følge etter med noe lignende, da det fra den 01.07.17 vil komme nye lovpålagte endringer fra EU som gjelder priser på mobilbruk i EU/EØS. Mer om dette kan du lese her: http://www.dinside.no/934165/eu-innforer-norske-mobilpriser-i-europa Fra den 01.05.16 vil det også komme nye reduserte priser for bruk i EU, og vi vil da samtidig se på muligheten for å redusere prisene på andre destinasjoner. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Merete Nielsen Kundekonsulent Bedrift: kundesenter@hello.no Privat: service@hello.no Tlf 22 22 23 00 http://hello.no Har mast på Hello (Telenor) om at vi må skifte til Telia før ferien om de ikke kommer etter snart. Fikk dette intetsigende svaret. Foreløpig er et i det minste en trøst at de er billigst på store datamengder på mobil i Norge. Og henger jo litt spenning i lufta ifht hva de kommer med i morgen: Vi vil etterhvert også følge etter med noe lignende, da det fra den 01.07.17 vil komme nye lovpålagte endringer fra EU som gjelder priser på mobilbruk i EU/EØS. Mer om dette kan du lese her: http://www.dinside.no/934165/eu-innforer-norske-mobilpriser-i-europa Fra den 01.05.16 vil det også komme nye reduserte priser for bruk i EU, og vi vil da samtidig se på muligheten for å redusere prisene på andre destinasjoner. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Merete Nielsen Kundekonsulent Bedrift: kundesenter@hello.no Privat: service@hello.no Tlf 22 22 23 00 http://hello.no Hello tar 400 kr for 20 GB, Jeg betaler underkant av 600 for 100GB, det er vel under halv pris ,samenlignet med Hello.( eller regner jeg feil ?) Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 30.April.2016 Del på Facebook Svart 30.April.2016 For oss blir det å bruke en gammel smarttelefon som ruter i båten med et dataabonnement fra Telia. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.April.2016 Del på Facebook Svart 30.April.2016 Hello tar 400 kr for 20 GB, Jeg betaler underkant av 600 for 100GB, det er vel under halv pris ,samenlignet med Hello.( eller regner jeg feil ?) Så du betaler 400,- pr. mnd for ett eget "bredbåndsabo". Det gjør ikke jeg. Bruker kun mobilen og sprer wifi ved behov på hytta og i båten. Har normalt ikke større behov for data. Hvor mye betaler du for ditt mobilabo? Men det er vel ikke mer data å få på mobil pr. nå (?). Denne oppdelingen i mobil og "bredbånd" er en forretningsmodell jeg liker dårlig. Slik at feks du må ha to abo selv om din telefon er en utmerket 4G wifirouter allerede... --------- En stor ulempe med 20GB aboet til Hello er at det ikke eksisterer muligheter for å kjøpe ekstrapakker når det er brukt opp... det er for meg helt latterlig. Om det blir et problem får jeg bytte til noen med lavere max og mulighet til å kjøpe ekstrapakker. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.April.2016 Del på Facebook Svart 30.April.2016 For oss blir det å bruke en gammel smarttelefon som ruter i båten med et dataabonnement fra Telia. Har pleid å gjøre det samme. Men nå som ungene har blitt større bruker jeg rett og slett min egen telefon som router for å følge bedre med på forbruket. Netflix og Youtube alt for lenge etter leggetid osv :-) Lett å glemme om nettet bare står på hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 30.April.2016 Del på Facebook Svart 30.April.2016 Så du betaler 400,- pr. mnd for ett eget "bredbåndsabo". Det gjør ikke jeg. Bruker kun mobilen og sprer wifi ved behov på hytta og i båten. Har normalt ikke større behov for data. Hvor mye betaler du for ditt mobilabo? Men det er vel ikke mer data å få på mobil pr. nå (?). Denne oppdelingen i mobil og "bredbånd" er en forretningsmodell jeg liker dårlig. Slik at feks du må ha to abo selv om din telefon er en utmerket 4G wifirouter allerede... --------- En stor ulempe med 20GB aboet til Hello er at det ikke eksisterer muligheter for å kjøpe ekstrapakker når det er brukt opp... det er for meg helt latterlig. Om det blir et problem får jeg bytte til noen med lavere max og mulighet til å kjøpe ekstrapakker. fram til 1 juni er abonentet 100GB , inkludert tekst og tale. Så jeg har bare ett abb. Men pga monopolsituasjonen er de nødt til å gjøre forandringer til sommeren. Og da blir det ett abonement uten GSM. Alle samtaler går da via nettet Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.April.2016 Del på Facebook Svart 30.April.2016 fram til 1 juni er abonentet 100GB , inkludert tekst og tale. Så jeg har bare ett abb. Men pga monopolsituasjonen er de nødt til å gjøre forandringer til sommeren. Og da blir det ett abonement uten GSM. Alle samtaler går da via nettet Jøje meg, det var billig. Om det kommer en app som fungerer like godt som vanlig telefon så spiller det mindre rolle om det går via nettet. Men helt ærlig så har jeg ikke topp opplevelse hverken med facetime eller den andre alle bruker som jeg ikke husker navnet på. Syns lyden blir dårlig, tidvis hakkete osv. Skype! Nå husket jeg det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.