Joltus Startet 30.April.2016 Link til dette innlegget Startet 30.April.2016 Skal sjekke om min verado er litt lavt montert, og hvis den er det er planen å heve den et eller to hull. I den forbindelse, er det noen spesielle ting eg må tenke på? Eller er det å finne noe som kan løfte motoren (har tilgang til en del alternativer her) og løsne de fire boltene og bare flytte den, eller følger det noen andre ting med? Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 30.April.2016 Link til dette innlegget Svart 30.April.2016 Bilder gjør det lettere å kunne gi kvalifiserte råd, unge mann... Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 30.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2016 (redigert) Ok. Hva spesifikt trenger du bilde av så skal eg ta det.... Det er jo lite spesielt med denne, uttern d66 med mercury verado 200 hk. Eg klarer ikke se noen feller å gå i, derfor var eg ute etter erfaringer fra andre som har gjort lignende ting, og hva som gikk galt evt gode tips. Det er ikke om eg skal heve den eller ikke eg lurer på, det er selve operasjonen med å heve den. Redigert 30.April.2016 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 30.April.2016 Link til dette innlegget Svart 30.April.2016 (redigert) Bare å flytte boltene til andre hull ja. Vær obs på kjølevannsinntaket på siden av undervannshuset. Hever du motoren mye, kan det være en ide å plugge de øverste hullene. Redigert 30.April.2016 av Trond123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.April.2016 Link til dette innlegget Svart 30.April.2016 (redigert) Og sørge for at det blir tett og nok moment på muttrene. Jeg pleier å ha mutteren utvendig på de nedre boltene (forsåvidt også på de øvre men det er ikke så viktig der). Da kan man flytte motor uten å røre de nedre boltene og tettingen. Nyere Mercury-motorer bruker et slikt løfteøye-sett, gjelder vel alle Verado også. Redigert 30.April.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Joltus Svart 1.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Flott! Dette skal kunne gå bra! Kjølevannet er eg ikke bekymret for, siden motoren nokså sikkert står for lavt. Hvis den ikke gjør det så blir det Ikke flytting. Saken er at eg ser ikke anti kavitasjonsplata. Ser såvidt den plata som er over den igjen..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.