Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Høres ut som en opplevelse ca lik min egen ved henting av 760t med 300hk Suzuki. Toppfart er faktisk helt likt med min Suzuki 300 som med din Yamaha 300. Opplevd over 48, men er som regel 47-47,5.

Synes Ibizaen går bra i sjøen, men følger sjøen som et "sportsunderstell" fremfor å brøyte seg gjennom slik tyngre båter gjør. Synes ikke den står mye tilbake for sjøegenskapene i 31 Zonda og 270 Estremo, selv om de er et hakk opp.

Lingefan

Lingefan

Høres ut som en opplevelse ca lik min egen ved henting av 760t med 300hk Suzuki. Toppfart er faktisk helt likt med min Suzuki 300 som med din Yamaha 300. Opplevd over 48, men er som regel 47-47,5.

Prøvekjærte Windy 31 Zonda og hadde store forventninger. Det var på testdagen nesten 1 meter skarp oslofjord-sjø og vi ristet voldsomt godt i 31 Zonda. Ikke silkemykt der og Ibizaen hadde nok ikke stått voldsomt mye tilbake, hadde nok danset mer oppå enn stampet nedi.

31 Zonda er bedre i sjøen, men ikke så mye som prisen på nesten 3 ganger så mye skulle tilsi. Faktisk skuffet over at den bare var omtrent på høyde med Marex 270 Estremo. Tørr og fin og lente seg lite over, men lugget litt i den kraftige medsjøen og stampet altså for mye i motsjøen. Spørsmålet er hvilken båt det sier mest om, Zonda eller Estremo, eller Ibiza 760. Windy 31 Zonda har god førerposisjon, men ikke gassdemping i setene. Man må tydeligvis ha langt tyngre båt for å få godstogfølelse. Så da tenkte jeg at Ibiza 760T slett ikke er så verst i sjøen.

Det ble faktisk såpass at vi dropper 31 Zonda og vurderer de tyngre Khamsin eller Grand Bora. For 31 Zonda er trolig ca det beste man får på 31 fot og med den vekten. Da må man ha større båt for å få bedre sjøegenskaper, rett og slett.

• Create New...