MarexSuncab_FD Startet 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2016 Hei, nettopp fått meg båt.med toalettsysstem, så er ganske ny på dette. Det er ingen septiktank på systemet, og da tidligere eier viste meg hvordan det fungerte, så virket alt. Toalettet er manuelt fra Biltema. I går var min datter på toalettet og det var lite i skålen. Da jeg skulle pumpe det ut, kom det ikke vann inn. Prøver og prøver å pumpe, men det kommer ikke vann inn. Toalettet blir alltid tømt for vann emner bruk. Hva bør jeg se etter? Noe spesielt når den ikke pumper inn vann? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Sjekk om vendebryteren for bare tømming og tømming med spyling står på bare tømming. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
MarexSuncab_FD Svart 1.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Takk for svar Erik. Det jeg ble fortalt av forrige eier var; 1) etter dobesøk flytte ventelister fra bare tømming til tømming med spyling 2) pump ut med spyling 3) lukke vente bryter til bare tømming 4) sørge for at toalettet ikke har noe vann igjen. Vedebryteren virker i så måte. Det var litt merkelig fordi den virket litt tidligere på dagen, men så stoppet den. Kan det hende at det har kommet noe papir etc inn i slangen som suger vann inn? Går det andre å blåse ut, eller er det en ventil som forhindrer det? Sitér dette innlegget Link to post
Steffen Gausdal Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Har hatt samme problem på et manuelt Jabsco toalett med septiktank. Det hender det er problemer med å dra inn sjøvann ved lite bruk. Det skyldes at pakning med ventil går tørr og at den ikke klarer å holde sjøvannet stående i slangen opp til pumpen. Når du pumper med tørr/defekt ventil så renner vannet bare tilbake igjen til sjøen. Et triks er å ta av slangen som går til toalettskålen og holde håndflaten på utløpet til håndpumpen. Pump og slipp ut luft med hånden til vannet kommer ut av pumpen. Vær rask med å koble på slangen til skålen og fortsett med å pumpe slik at ventilen igjen blir fuktig (da tetter den muligens igjen). Om du ikke har ny pakning/ventil tilgjengelig så kan du ta ut den gamle og rengjøre den med silikonspray eller lignende. Rengjør anleggsflatene til pakningen og monter alt sammen igjen. Håper dette kan være til hjelp Sitér dette innlegget Link to post
MarexSuncab_FD Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Det trikset gjorde susen.. men hver gang jeg skal pumpe ned må jeg holde håndflaten foran. Regner med at jeg tenger ny pakning Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.