gixen Startet 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2016 Hei, Jabscoen min fylles opp med innhold når båten er i ro. Det er ikke sjøvann med mindre sjøen har blitt gul siden sist jeg sjekket.. Det er første båten med slikt toalett så vet ikke helt hva som må til for å fikse. Noen som har råd? Blir det en grisete jobb? Legger ikke inn bilde siden det kan være sårt for sarte sjeler. Geir Inge Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Har du sjekket luftingen på septikktanken. Høres ut som du får mottrykk fra den. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
JørgenL Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Er tanken din full? Kan høres ut som en defekt/dårlig tilbakeslagsventil. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Sett inn nytt pakningssett, eventuelt bytt heile pumpa (nokre få lappar ekstra). Pump rikeleg med ferskvatn gjennom systemet før du demonterer, slik at det reine vatnet erstatter "det andre". Hanskar er fint:). For å unngå problem med lukt og avleiring i pumpe og slangar, bruker eg å pumpla gjennom 5-10 liter ferskvatn etter kvar tur. Sitér dette innlegget Link to post
goggen000 Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Har du skiftet Joker-ventilen??? Sjekk denne Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Kjøp deg et pakningsett og bytt pakninger. Det er mulig det holder med Jokerventilen, men en Twist&Lock skal i teorien ikke lekke selv med en utett Jokerventil, så bunnpakningen er nok også klar for bytting. De er det like greit å bytte alt med en gang. Neste gang du gjør dette, er det kun egen dritt :-) Jeg gjør dette hver vår siden jeg bruker dassen en del mer enn gjennomsnittet (bor her) og i sommersesongen når fenderinnen også benytter dassen, er det om å gjøre at ting ikke flyter over.... RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
gixen Svart 1.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Takk for svar folkens! Ble straks lut mer forståelig:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.