Jump to content

Jabsco Twistnlock båttoalett fylles opp!

gixen

Recommended Posts

Hei,

Jabscoen min fylles opp med innhold når båten er i ro. Det er ikke sjøvann med mindre sjøen har blitt gul siden sist jeg sjekket..

Det er første båten med slikt toalett så vet ikke helt hva som må til for å fikse.

Noen som har råd? Blir det en grisete jobb?

Legger ikke inn bilde siden det kan være sårt for sarte sjeler.

Geir Inge

Sett inn nytt pakningssett, eventuelt bytt heile pumpa (nokre få lappar ekstra).  Pump  rikeleg med ferskvatn gjennom systemet før du demonterer, slik at det reine vatnet erstatter "det andre".  Hanskar er fint:).

For å unngå problem med lukt og avleiring i pumpe og slangar, bruker eg å pumpla gjennom 5-10 liter ferskvatn etter kvar tur.

Kjøp deg et pakningsett og bytt pakninger.

Det er mulig det holder med Jokerventilen, men en Twist&Lock skal i teorien ikke lekke selv med en utett Jokerventil, så bunnpakningen er nok også klar for bytting.

De er det like greit å bytte alt med en gang.

Neste gang du gjør dette, er det kun egen dritt :-)

Jeg gjør dette hver vår siden jeg bruker dassen en del mer enn gjennomsnittet (bor her) og i sommersesongen når fenderinnen også benytter dassen, er det om å gjøre at ting ikke flyter over....

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...