ole magne80 Startet 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2016 (redigert) Hei folkens! Kjøpte meg en Skipsplast 15 nå i februar, den har stått i garasjen siden da. Siden det er min første båt renovering så tar jeg i mot alle tips dere har! Jeg tenkte først å male båten utvendig, men når jeg først er i gang blir det endel mere arbeid! Kort liste: Vindusvisker Flere lys Radio Male båt innvendig og utvendig. 2 batteri, et kun til motor å et til forbruk. Med skillerele. Turteller og voltmeter. Nytt elektrisk anlegg Åpne bunn for å fjerne skum. Vaske og impregnere kalers Vaske integiør. El.lensepumpe med nivå sensor. + sikkert noe mere som er glemt... Ikke gjort noe innvendig siden ny. Står en gammel 60hk motor på den, det elektriske å forgasseren skal få en gjennomgang. Startet demonteringen i dag, skal åpne den i bunn for å ta ut det våte skummet! Er startet å sprikke i dørken. Det elektriske på båten er ikke bra! Siden jeg har hentet båten har styre wiren satt seg fast. Denne må åsså byttes ut Redigert 1.Mai.2016 av ole magne80 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ole magne80 Svart 16.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Kappet gull i gulvet, her har det vært noen før. Alt skummet var fjærnetFjernet øvre laget med glassfiber. Ser at platen er startet å rottnePlaten var montert sånn at det var 100% tett, her har det samlet seg kondensvann over lang tid. Glassfiber arbeidet var bra utført, så det blir jeg ikke å røre. Får spart inn endel timer at dette var bra utført!HMSTing har tatt tid, vært på 5 dagers tur å hunden er opperert. Men fra helga braker det løst på nytt! Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Bli bra dette ? men vil anbefale deg og bytte til maske med ordentlig filter på.. det mangler sny under snyskuterne ? Sitér dette innlegget Link to post
ole magne80 Svart 23.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Ja det er lite snø nede, men nå er alt pakket bort ? Masken er byttet ut, merket at den ikke var bra nok! Glemte å ta bilde fra helgens jobbing. Håper å få tatt noen bilder til helga ? Sitér dette innlegget Link to post
ole magne80 Svart 29.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 I helga har det kun vært jobbing Gjort ferdig plata til bunnen. Støpt et ekstra lag i bunn. Samt starta å montere plata inn. + bryterpanel, dual 12 volts måler, pussere, lys og noe nytt elektrisk. Kalersen fikk seg en etterlengta vask, må reparene noen av kalerse bøylene å sy et lite slitasjehull. Nytt lag med glassfiber Prøvemontering Nye el kabler til motor Rengjøring av skitten kalerse, impregnering neste gang. Nå må plata festes, samt det skal males innvendig. Lensepumpe osv..... Fikk montert fiber inn på hytta åsså. Glad arbeidsuka starter nå så jeg kan slappe av litt ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Burde du ikke brukt noe bedre enn ei osbplate til bunnen,den råtner vel ganske fort? Sitér dette innlegget Link to post
ole magne80 Svart 30.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Når den er tett med glassfiber så burde det ikke være noe problem Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Hvis den holder seg 100% tett er det jo ikke noe problem nei,men skal jo ikke så mye til å få en liten sprekk. Du må vel behandle den med topcoat eller noe annet,glassfiber er ikke vanntett. Sitér dette innlegget Link to post
ole magne80 Svart 30.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Ja. Skal ha både over og under Sitér dette innlegget Link to post
ole magne80 Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Mye bra lesing i tråden din. Skal prøve den plata først, blir det ikke bra så byttes den ut. Nå har jeg målene på den så kan lages på forhånd ? Spent å få båten på havet nå, har ikke testet den enda. Håpe å få den på havet om 1 mnd ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.