Whatever01 Startet 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2016 Ser det er mange tråder om dette emnet her på siden, men jeg klarer rett og slett ikke å finne noe svar på om brikker til litt eldre plottere fortsatt finnes å få kjøpt? Vestnorge fra sognefjorden til og med Nord-Trøndelag...Klarer heller ikke å finne ut om disse kartene er forsvarlige å bruke i 2016 med tanke på evt. oppdateringer som kan ha kommet som ikke er med. Setter pris på litt råd til en som ikke vet alt (på langt nær)Gjelder forøvrig en Simrad CE33 om det er relevant. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Du kan ihvertfall få oppdatert disse ennå, og sikkert også handle nye utsnitt. Kontakt f.eks. en Furuno forhandler, da de gjerne har leser for disse brikkene og ordner c-map lisenser mm. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 C-map lisens? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kaffelars Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 lisens mja.. er jo ikke separate lisenser eller tilknytning til maskinvare på disse småplotterne, men ligger i selve kartbrikken som fritt kan flyttes. Burde skrevet innlasting og aktivering av kartutsnitt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Jeg forstår ikke helt, jeg har kartplotter og C-map brikke. Og brikken kjøper en som om man skulle kjøpt et papirkart. En velger hvilket område en ønsker og kjøper papir- eller kartbrikke etter dette. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kaffelars Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 @ Mr.Lars - Brikkene har jo mjukvare som kan oppdateres, og evt. endres kartområde/lisens på som trådstarter etterspør, i forhold til papirvarianten :) Vet ikke om nye NT/+ minnekort er i vanlig salg lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Vel, når jeg hvert annet år oppdaterer brikkene, er det ikke de samme brikkene jeg får tilbake. Men glem det, dette hjelper ikke trådstarter. Jeg vil foreslå at han tar kontakt med noen som leverer C-map kartbrikker. Seatronic feks. vet det meste om hva som finnes og hva som kan brukes. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bert Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Hei, ja Seatronic er gode på dette. Jeg opgraderte ialfall min brikke på min Simrad ce 33 i 2014 tror det er nt +.Tok bare m brikken og fikk en ny oppgradert tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Vet ikke om nye NT/+ minnekort er i vanlig salg lenger. Det er de. Sitér dette innlegget Link to post
Whatever01 Svart 2.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Tusen takk. Virkelig hjelpsomt dette forumet. Da tar jeg kontakt med Seatronic eller andre som kanskje selger slikt. :) Om ikke noen her har brukte kartbrikker da for Sognefjord til og med Nord-Trøndelag som de vil avhende.Må kanskje skaffe en ny antenne til maskinen også i følge ekspertene, men har lest her at en antenne til Garmin GA 30 også kan passe direkte på. Helt annen pris enn originalantennen, og verd å prøve for å sjekke om det er det som er feilen. Kan sikkert hende Garmin-antennen ikke er like bra, men... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Denne maskina er pæredansk. Produsert hos Shipmate i Støvring. Derfor er også antenna dansk. Laget av Procom i Frederiksund. De lager den fremdeles. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 (redigert) Det er ingen ting å si på nøyaktigheten på c-map nt + brikker. jeg fikk oppdaterte brikker 2014. Har for øvrig 2 stk i min plotter: Mandal - Sognefd. Og Sognefd - Trondheimsfd. Gode kart. Seatronic gjorde jobben for meg. Redigert 2.Mai.2016 av Ballard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.