Jump to content

C-Map NT og NT+

Whatever01

Recommended Posts

Ser det er mange tråder om dette emnet her på siden, men jeg klarer rett og slett ikke å finne noe svar på om brikker til litt eldre plottere fortsatt finnes å få kjøpt? Vestnorge fra sognefjorden til og med Nord-Trøndelag...

Klarer heller ikke å finne ut om disse kartene er forsvarlige å bruke i 2016 med tanke på evt. oppdateringer som kan ha kommet som ikke er med.

Setter pris på litt råd til en som ikke vet alt (på langt nær)

Gjelder forøvrig en Simrad CE33 om det er relevant.

Jeg forstår ikke helt, jeg har kartplotter og C-map brikke. Og brikken kjøper en som om man skulle kjøpt et papirkart. En velger hvilket område en ønsker og kjøper papir- eller kartbrikke etter dette.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vel, når jeg hvert annet år oppdaterer brikkene, er det ikke de samme brikkene jeg får tilbake. Men glem det, dette hjelper ikke trådstarter.

Jeg vil foreslå at han tar kontakt med noen som leverer C-map kartbrikker. Seatronic feks. vet det meste om hva som finnes og hva som kan brukes.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tusen takk. Virkelig hjelpsomt dette forumet. Da tar jeg kontakt med Seatronic eller andre som kanskje selger slikt. :) Om ikke noen her har brukte kartbrikker da for Sognefjord til og med Nord-Trøndelag som de vil avhende.

Må kanskje skaffe en ny antenne til maskinen også i følge ekspertene, men har lest her at en antenne til Garmin GA 30 også kan passe direkte på. Helt annen pris enn originalantennen, og verd å prøve for å sjekke om det er det som er feilen. Kan sikkert hende Garmin-antennen ikke er like bra, men...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...