Hugobernt Startet 1.Mai.2016 Del på Facebook Startet 1.Mai.2016 (redigert) Nå har jeg bestemt meg for å skaffe en motor som kommer fra samme tid som båten, en British seagull silver century plus. Jeg har hørt overalt at disse motorene er de mest pålitelige og bombesikre noensinne laget, men har noen på forumet noe tidligere erfaring? Bilder: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/17/BritishSeagull2.JPG/440px-BritishSeagull2.JPG Redigert 1.Mai.2016 av Hugobernt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 1.Mai.2016 Del på Facebook Svart 1.Mai.2016 Jeg ga akkurat bort en motor som du har avbildet for to uker siden. Jeg har ikke mye så erfaring med dem, men den virket fint da jeg ga den bort. Har ikke hatt noe spesielt vedlikehold på den, men det er jo enkle motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 1.Mai.2016 Del på Facebook Svart 1.Mai.2016 (redigert) Pass på oljeblandingen. Denne motoren skal ha 1L olje på 10L bensin, altså 10%. Hvis ikke dysen i forgasser er byttet slik at den kan gå med 4% blanding. Det er stilige og gode motorer. Redigert 1.Mai.2016 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.Mai.2016 Del på Facebook Svart 2.Mai.2016 Hadde en slik noen år. Steinaldermotor. Lett å få vann i forgasseren, lett å få vind i forgasseren. Ikke revers og umulig å snu motoren 180 grader for å oppnå reverseffekt. Motor for spesielt i teresserte. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 2.Mai.2016 Del på Facebook Svart 2.Mai.2016 Vi hadde en slik på en gammel Killing, den kunne være lunefull og vanskelig å få start på. Vi prøvde å få skikk på den men våre hobbymekanikeregenskaper strakk ikke til. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.Mai.2016 Del på Facebook Svart 2.Mai.2016 Barndomsminne samt motor på vår BB11 og var med på flere turer langs kysten. Snortrekk uten fjærmekanisme er ikke bare morsomt når/hvis motoren er tungstartet. Passer vel idag bedre som en utstillingsgreie enn en motor man skal være avhengig av i bruk. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lazyjack Svart 2.Mai.2016 Del på Facebook Svart 2.Mai.2016 (redigert) Seagull modellene er svært enkle men blir nok likevel slått i driftsikkerhet av de fleste moderne påhengere. Etter min mening passer disse motorene best på naustveggen som nostalgisk pynt. Redigert 2.Mai.2016 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Mai.2016 Del på Facebook Svart 2.Mai.2016 http://www.seagullparts.co.uk/tips.html Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
gon Svart 2.Mai.2016 Del på Facebook Svart 2.Mai.2016 Sjarmerende motor, men som flere her antyder, er den hverken mer driftsikker eller holdbar enn andre motorer. Jeg har en som er totalt utslitt, uten at den har vært utsatt for overdreven bruk eller dårlig vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Mai.2016 Del på Facebook Svart 2.Mai.2016 Barndomsminne samt motor på vår BB11 og var med på flere turer langs kysten. Snortrekk uten fjærmekanisme er ikke bare morsomt når/hvis motoren er tungstartet. Passer vel idag bedre som en utstillingsgreie enn en motor man skal være avhengig av i bruk. Mitt barndomsminne; "det ende som bevege seg, var han som trakk snoren på en Seagull" eller "hvor langt går den på ett opptrekk" Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
roeren Svart 2.Mai.2016 Del på Facebook Svart 2.Mai.2016 (redigert) Rart at ingen (?) nevner STØYEN: Seagull-motorene lager et vanvittig bråk; en venn av meg sa at han hadde en slik motor fordi den støyet så mye at han bare orket å bruke den i virkelig nødsfall! Styr unna! (Kameratens motor brøt forresten helt sammen; akslingen brakk tvers av rett under (det åpne!) svinghjulet!) Redigert 2.Mai.2016 av roeren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 2.Mai.2016 Del på Facebook Svart 2.Mai.2016 Vil hevde at det er reaksjonært konservativt å gjøre seg avhengig av en slik motor! Den forurenser! 90%av smøreoljen du blander i bensinen går rett ut i sjøen, resten blir til SO2og CO2. Den er så effektiv, at mindre en 30% av drivstoffet medvirker til fremdrift. Og den bråker øredøvende. Fremdriften blir så liten, at de du passerer, på din ferd må høre på bråket minst 30 min. Skaff deg heller en moderne 4 takter, eller en ell påhenger. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.