Jump to content

Edit History

index

index

Hvis dette er en E modell skal den ha glødeplugger ja. Og disse ryker lett. Tror jeg skiftet minst to sett på min 2401E de to årene jeg hadde den I bruk. Fikk startvansker, røyk og stort oljeforbruk etter hvert, da jeg plukket den opp hadde den opptil flere knekte stempelringer. Overraskende lite slitasje ellers for alderen, men dette er motorer som ikke er spesielt gode I utgangspunktet og deletilgangen er også heller begrenset. Så jeg valgte heller å bygge om til en nyere FSD motor fra neste generasjon Transit. Gear og varmeveksler passer rett på, resten må tilpasses litt. Må si meg meget fornøyd med FSD'en, starter bare man tar I nøkkelen og fungerer helt utmerket hver dag. Er vel rundt 10 år siden jeg skiftet nå og må ærlig si at jeg ikke savner 2401E'en...

 

Redigert: Glødepluggene på disse sitter innenfor innsugsmanifoilen, så de er ikke så lette å se. Må litt demontering til for å skifte glødeplugger. Dyserør, manifoil m.m. Fikk god erfaring med det etter hvert. Skiftet også et svindyrt gløderele og ditto tidsstyringsrele før jeg gav opp.

index

index

Hvis dette er en E modell skal den ha glødeplugger ja. Og disse ryker lett. Tror jeg skiftet minst to sett på min 2401E de to årene jeg hadde den I bruk. Fikk startvansker, røyk og stort oljeforbruk etter hvert, da jeg plukket den opp hadde den opptil flere knekte stempelringer. Overraskende lite slitasje ellers for alderen, men dette er motorer som ikke er spesielt gode I utgangspunktet og deletilgangen er også heller begrenset. Så jeg valgte heller å bygge om til en nyere FSD motor fra neste generasjon Transit. Gear og varmeveksler passer rett på, resten må tilpasses litt. Må si meg meget fornøyd med FSD'en, starter bare man tar I nøkkelen og fungerer helt utmerket hver dag. Er vel rundt 10 år siden jeg skiftet nå og må ærlig si at jeg ikke savner 2401E'en...



×
×
  • Create New...