sebba2 Startet 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2016 En kompis av meg fikk 50ltr med bensin av noen russejenter, som hadde fylt tanken med bensin. Senere skulle de fylle igjen og fylte diesel i stedet? Heldigvis stoppet de på 5ltr, så de pumpet ut alt fra tanken og gav det til en kompis av meg! Tror dere den kan brukes (på totakter), eller er den boss? Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
index Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Vi snakker vel 10% her, ikke 5%. Det kan godt være at det går greit, utfordringen er vel røyk og soting av plugger etc. Prøv og se da vel;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
sebba2 Svart 2.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Takk for svar! Ja, ser at prosentregninga trenger trim:) får vel bare prøve litt og se! Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Bårdp Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Lurer nå mer på hvorfor de pumpet ut bensinen 5l diesel på en full bensintank hadde da ikke spilt noen rolle. Så den kan du fint bruke. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Eg gjor en lignende tabbe i fjor. Klarte å fylle 25 liter bensin på min dieselbil. Pumpet ut ca 30 liter blanding med diesel/bensin og brukte dette på min gamle 2-takter. Resultatet var en del røyk (type sur Volvo Penta kaldstartrøyk) og faktisk høyere tomgang på varm motor, den låg på rundt 1100 med gearet i fri mot normalt 7-800. Kjører nå på rein bensin igen og alt er normalt igjen, merker ikkje at noe har tatt skade. Men har du en nyere påhengs med innsprøyting, så hadde eg nok vært meir skeptisk, da ville eg valgt å spe ut dette med meir bensin. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 (redigert) Jeg ville vel vurdert det ut fra hva slags motor han skal bruke denne blandingen i. Er det en Sleipner fra 50 tallet så kjør på! Om det er en påhenger fra før 90 tallet er det bare å kjøre på, er det noe som er designet fra 2008 og nyere med moderne utslippskrav ville jeg ikke gjort det - selv ikke ned til 2% blanding - jeg ville hatt det godt under 1%. Dvs jeg ville heller brukt dette på gressklipperen. Redigert 2.Mai.2016 av alfaalfa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 2.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Takk for svar:) Det er snakk om gamle totaktere som skal bruke den, så da får vi vel bare prøve☺️ Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
nomen Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 På gamle 2 taktere renner halvparten ut igjennom eksosen, så da spiller det liten rolle hva som kommer inn? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.