Jump to content

Kan man bruke bensin med ca 5% diesel i på påhengsmotor?

sebba2

Recommended Posts

En kompis av meg fikk 50ltr med bensin av noen russejenter, som hadde fylt tanken med bensin. Senere skulle de fylle igjen og fylte diesel i stedet? Heldigvis stoppet de på 5ltr, så de pumpet ut alt fra tanken og gav det til en kompis av meg! Tror dere den kan brukes (på totakter), eller er den boss?

-Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Eg gjor en lignende tabbe i fjor. Klarte å fylle 25 liter bensin på min dieselbil. Pumpet ut ca 30 liter blanding med diesel/bensin og brukte dette på min gamle 2-takter. Resultatet var en del røyk (type sur Volvo Penta kaldstartrøyk) og faktisk høyere tomgang på varm motor, den låg på rundt 1100 med gearet i fri mot normalt 7-800. Kjører nå på rein bensin igen og alt er normalt igjen, merker ikkje at noe har tatt skade. Men har du en nyere påhengs med innsprøyting, så hadde eg nok vært meir skeptisk, da ville eg valgt å spe ut dette med meir bensin.

Jeg ville vel vurdert det ut fra hva slags motor han skal bruke denne blandingen i.  Er det en Sleipner fra 50 tallet så kjør på!

Om det er en påhenger fra før 90 tallet er det bare å kjøre på, er det noe som er designet fra 2008 og nyere med moderne utslippskrav ville jeg ikke gjort det - selv ikke ned til 2% blanding - jeg ville hatt det godt under 1%. Dvs jeg ville heller brukt dette på gressklipperen.

Redigert av alfaalfa (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...