fredsjo Startet 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2016 (redigert) Hei Kjøpt en 07 Mercury 25hk 4t EFI. Uvisst hvilket antall timer på den, men den er jo da 9 år. Regreim og impeller er aldri byttet. Mercury anbefaler hvert 5. år eller 500t (regreim) har jeg skjønt (står ikke i manualen), mens manualen sier man kan inspisere den. Det man skal se etter er listet opp under. Men hvis det ser greit ut, kan jeg da trygt vente til i sommer med å bytte? Impelleren vet jeg ikke tilstand på, men kontrollstrålen er fin og kraftig (hvis det betyr noe i den anledning). Og den er jo ikke like kritisk å bytte som regreim? Verkstedet må ha båten en ukes tid for å få gjort dette pga sesong, og det passet i grunn litt dårlig. Har lyst å bare få den på sjøen asap. Men er det noe stor risiko? Tenker jeg kan levere båten inn i sommer når vi drar på ferie, så kan den stå der de ukene vi er bortreist. Redigert 2.Mai.2016 av fredsjo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Råd på internet er verdt omtrent det du betalte for dem, og det er umulig for noen her å si at det garantert går bra. Men, dersom reimen ser bra ut, er passe stram osv. så er det ingen grunn til at den ikke skal holde noen måneder til, men det er selvfølgelig alltid en viss risiko når registerreimen ikke er skiftet på snart ti år. Sitér dette innlegget Link to post
fredsjo Svart 2.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Nei skjønner at jeg ikke kan få utlevert noe fasit uten hands on på motoren. Men tips, som du kommer med er gull verdt :) Jeg skal skru av det dekselet som dekker regreimen og ta en titt på den, evt komme tilbake her med bilde. :) Sitér dette innlegget Link to post
fredsjo Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Har hatt av deksler i dag og sett på registerreimen. For meg ser den jo nesten ny ut.. Kan ikke se noe antydning til sprekker, slitasje el. Tok et par bilder: Ser den slitt ut? Prøvde å dytte litt på den for å se etter slark. Gikk ikke mye inn, kanskje 3/4 cm.. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Den ser ut til å være i svært god form, ut i fra bildene. Sitér dette innlegget Link to post
fredsjo Svart 14.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Ja syntes det jeg og. Fikk meg en gledelig overaskelse da jeg skulle registrere båten i småbåtregisteret; viste seg at båten var et par år yngre enn hva jeg hadde fått opplyst av tidligere eier. Båt og motor ble kjøpt nytt i 2009, så da ble det plutselig litt mindre stress. Byttes til høsten! :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.