Myhank Startet 3.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2016 Skal bytte olje på båten. Har en innenbords mercedes dieselmotor (OM616) Hva er egentlig forskjellen på vanlig olje og marine olje? kan jeg bruke vanlig mineralolje, eller er marine oljen tilsatt noe som gjør at jeg bør velge det? Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Holder en knapp på at marineoljer stort sett kun er tilsatt prisforhøyende "Marine" trykk på etiketten. De fleste motorer skal ha vanlig olje hvor man kun trenger å se på viskositeten, noen nyere motorer har krav til egen spesifikasjon i tillegg til viskositeten som blant annet Volvo VDS2 eller VDS3. Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Myhank Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Samme følelsen jeg egentlig har. Finner liksom ikke noe god info om det og står bare på oljene at de er spesialisert for marine, men ikke hva som gjør de så spesielle. Nei, blir nok olje fra Felleskjøpet på meg :) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Bruker og mineralolje fra felleskjøpet ☺ kjøper 20 liters dunker og bruker både på bil og båt ☺ Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Ser Biltemas olje er rimeligere enn Felleskjøpet på 15w-40. Noen som har funnet 20w-50 til slike priser? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.